محسن هاشمی: وزرای کشور و اطلاعات بر سر حناچی و نجفی اختلاف داشتند/ روحانی شخصا وارد شد

کدخبر: ۲۷۵۹۹۶
اقتصادنیوز: رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: انتخاب نجفی و حناچی بعنوان شهردار با مخالفت‌هایی مواجه شد که با دخالت مستقیم رئیس جمهور حل شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی درباره انتخاب 3 شهردار برای شهر تهران در یک بازه زمانی کوتاه می‌گوید: در مورد آقای دکتر نجفی، بعضی در حاکمیت با انتخاب وی مخالف بودند ولی شورا روی انتخاب خود اصرار کرد. در مورد آقای افشانی البته مقاومتی نشد. در مورد دکتر حناچی هم بعضی مخالف با انتخاب وی بودند ولی بازهم مطابق نظر اعضا حرکت شد. البته در هر دو مورد یعنی آقایان نجفی و حناچی با دخالت مستقیم رئیس جمهور مساله حل شد.

وی که با ویژه نامه نوروزی اعتماد گفتگو کرده، در مورد ورود «بیت» برای کمک به تایید صلاحیت حناچی نیز اینگونه توضیح داد: خیر. دفتر رهبری در چنین مواردی ورود پیدا نمی‌کند. البته افرادی نزدیک به دفتر یا افراد امنیتی و اطلاعاتی، حرفهایی نقل می‌کردند ولی به صورت صریح و مستقیم هیچوقت به این مساله ورود پیدا نکردند. در عوض وقتی که وزیر کشور به دلیل برخی مخالفتهای امنیتی نتوانست حکم حناچی و نجفی را امضا کند و با وزیر اطلاعات به اختلاف نظر برخوردند، آقای روحانی ورود پیدا کردند و مساله خاتمه یافت. (لبخندی می‌زند و به شوخی می‌گوید: این هم به نظرم موضوعی طبیعی است، بالاخره رئیس جمهور برای همین کارهاست دیگر!)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید