نرخ کرایه تاکسی سال 98 تا پایان فروردین مشخص می شود

کدخبر: ۲۷۶۱۴۷
اقتصادنیوز: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت: تا پایان فروردین ماه نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، علیرضا قنادان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نرخ جدید کرایه تاکسی تا پایان فروردین ماه اجرایی می‌شود، گفت: براساس پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران، نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ به میزان تورم اعلامی در انتهای سال ۹۷ از سوی بانک مرکزی اعمال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاص امسال و قیمت گذاری کرایه تاکسی‌ها که بازاری دو طرفه است، یعنی از یک سمت ما با رانندگان تاکسی روبرو هستیم که از جنس مردم هستند و افزایش قیمت‌ها و هزینه سفر بر زندگی آنها تأثیرگذار است و از سویی مسافران و شهروندان. بنابراین باید قیمتی عادلانه برای هر دو سمت را تهیه کنیم.

قنادان ادامه داد: قیمت تمام شده حمل و نقل افزایش پیدا کرده اما باید به این نکته توجه کنیم که حمل و نقل یک جنبه تورمی است. بنابراین تصمیم گرفتیم افزایش نرخ کرایه تاکسی براساس میزان تورم اعلامی در انتهای سال ۹۷ باشد که هنوز این میزان تورم به طور رسمی اعلام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه نرخ کرایه‌ها در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان فروردین ماه کرایه تاکسی‌ها تعیین تکلیف شود و مقدمات کار که تغییر برچسب‌ها، اصلاح قیمت‌ها در پایانه‌ها است نیز در دستور قرار گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه در سال گذشته در نیمه دوم سال با افزایش قیمت‌ها در حوزه لوازم یدکی، لاستیک و غیره روبرو بودیم و هزینه رانندگان تاکسی افزایش پیدا کرد اما نرخ آنها خیر و پیش بینی برای ارسال لایحه جدید کرایه در صورت تکرار چنین وضعیتی وجود دارد، اظهار داشت: مدیریت شهر با نمایندگان رانندگان تاکسی در تماس است. سال گذشته در کنار بسته‌های حمایتی که به رانندگان تاکسی ارائه شد، لایحه‌ای برای تغییر کرایه‌ها به شورا ارسال کردیم که در صورت تصویب تنها یک ماه کرایه‌ها تغییر می‌کرد بنابراین ترجیح دادیم نرخ‌های جدید در سال جدید اعمال شود و اگر شرایط ویژه ای ایجاد شود، لایحه اصلاحی به شورا ارسال خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید