راه اندازی رستوران ویژه بانوان در مشهد/ حضور بانوان در بخش عمومی رستوران تنها با چادر امکانپذیر است

کدخبر: ۲۷۶۲۵۰
اقتصادنیوز: رستوران «ماه بهشت» هشت ماه پیش همزمان با «روز ملی حجاب و عفاف» با مدیریت یکی از بانوان مشهدی به هدف تشویق حجاب و ایجاد مکانی مناسب برای بانوان محجبه راه اندازی شد.

 

به گزارش اقتصادنیوز مدیر این رستوران به ایرنا گفت: در ورودی این مکان یکی از کارکنان مهمانان را پذیرش می کند و در صورتی که مهمان زن بدون چادر باشد به او چادر هدیه می شود که هنگام خروج از رستوران می تواند آن را بازگرداند یا نزد خود نگهدارد. البته در این میان بانوانی نیز بوده اند که الزامی بودن پوشش چادر را در این رستوران نپذیرفته و از مهمان شدن در آن صرف‌ نظر کرده اند.
«زهرا تمیز» افزود: همه کارکنان این رستوران به جز آشپزها، زن هستند. تلاش شده این مکان به بهترین و شیک ترین وجه ممکن ساخته و تجهیز شود لذا سالن های این رستوران جنبه تالار برای برگزاری مراسم را نیز دارند.
وی ادامه داد: از آنجا که تشریفات هتلی نیز در این رستوران ارائه می شود بسیاری از بانوان مشهدی مهمانی ها و مجالس خود را از جمله جشن تکلیف فرزندان، آیین های مولودی، جشن عقد زناشویی، مراسم ختم و آیین مربوط به بازگشت حجاج یا افراد از عتبات عالیات و مهمانی های خصوصی زنانه را در این مکان برگزار می کنند. 
او گفت: بر این اساس بانوان می توانند بدون حجاب و با هر نوع آرایش یا زینت در فضای داخل رستوران حضور یافته و در آرامش غذای خود را میل کنند. در محیط داخلی این مکان هیچ محدودیتی برای پوشش بانوان وجود ندارد لذا اجازه گرفتن فیلم بدون هماهنگی با مدیریت رستوران به افراد داده نمی شود. 
مدیر رستوران ویژه بانوان در مشهد افزود: بسیاری از بانوانی که مقید به پوشیدن چادر نبودند، از اینکه در این رستوران با خیال آسوده حضور یافته اند اظهار خشنودی کردند.

حسن امیریان رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد نیز  گفت: 16 رستوران در این شهر 'برند' و در گستره ملی و بین المللی شناخته شده هستند که یکی از آنها رستوران ماه بهشت است.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید