افزایش مسافران قطار در نوروز 98 نسبت به سال گذشته

کدخبر: ۲۷۶۴۰۵
اقتصادنیوز: مدیرکل راه آهن خراسان گفت: استقبال مردم از سفر با قطار در نوروز امسال به علت ایمنی حمل و نقل ریلی و افزایش کیفی و کمی خدمات آن افزایش یافت.
به گزارش اقتصادنیوز؛ محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، سفرهای نوروزی از مناطق مختلف کشور با قطار در مسیر خراسان و مشهد تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد بیشتر شد. 

وی رضایت، راحتی مسافران و کاهش تاخیر قطارها را از دیگر عوامل رشد عملکرد ناوگان مسافربری راه آهن ذکر و بیان کرد: از 25 اسفند 97 تا پایان 17 فروردین، 916 هزار و 300 نفر با قطار از 29 شهر و مرکز استان کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد به صورت رفت و برگشت جا به جا شدند. 
او به راه اندازی چهار مسیر ریلی جدید در نوروز امسال از مشهد به مقصد شهرهای کرمانشاه، همدان، ارومیه و رشت نیز اشاره و بیان کرد: برای جا به جایی این تعداد مسافر دو هزار و دو رام قطار مسافربری برنامه ریزی شد، در این میان تنها حرکت یک قطار در مسیر مشهد - اهواز به دلیل بروز سیلاب در خطوط راه آهن جنوب لغو گردید اما بقیه سفرهای ریلی مطابق برنامه قبلی صورت گرفت. 
مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: 97 درصد این قطارها راس ساعت مقرر و سه درصد با تاخیر متوسط 24 ثانیه از مشهد به سوی مقصد حرکت کردند که نشانگر کاهش 36 درصدی تاخیرها از مبدا نسبت به پارسال است. 
وی گفت: 50 درصد قطارهای مسافربری کشور در تعطیلات نوروزی به مشهد رفت و آمد دارند. سالانه 14 میلیون نفر معادل 42 درصد مسافران شبکه ریلی کشور به خراسان رضوی سفر می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید