دریافت مقرری به کارگران بیکار شده ناشی از سیل در فارس

کدخبر: ۲۷۶۴۵۰
اقتصادنیوز: به کارگران بیکار شده ناشی از سیل در فارس مقرری پرداخت می‌شود.

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کارگران شاغل در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی استان که در اثر جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت به این کارگاه‌ها بیکار شده اند مقرری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: این مقرری با استفاده از ظرفیت قوانین و مقررات موجود و با هدف حمایت از کارگران بیکار شده و حفظ و بقای بنیان خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود و کارگران مشمول برای برقرار شدن مقرری بیمه بیکاری خود باید به اداره‌های کار محل اشتغال خود مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

مختاری تصریح کرد: در ماده هفت قانون بیمه بیکاری، حداقل زمان برای دریافت مقرری، پرداخت ۶ ماه حق بیمه کارگر از سوی کار فرما ذکر شده و به لحاظ شرایط خاص به وجود آمده، رعایت مدت زمان مذکور لازم نیست افرادی با سابقه بیمه پایین‌تر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به عنوان رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و موسسه‌های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه اعضای این شورا از جمله بهزیستی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، تشکلات کارفرمایی و برخی از تشکلات کارگری از جمله انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی، در حد توان برای کاهش آسیب دیدگان ناشی از سیل تلاش کرده اند.

گفتنی است، سیل‌های پنجم و ششم فروردین ۹۸ در شیراز موجب کشته شدن ۲۱ نفر و خسارت‌های مالی فراوان به خانه‌ها و تاسیسات شهری و اتومبیل‌ها شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید