تغییرات اقلیمی به آدم‌خواری منجر شده است!

کدخبر: ۲۷۶۴۸۶
​اقتصاد نیوز:محققان فرانسوی به شواهدی از آدم خواری نئاندرتال ها دست پیدا کرده اند که بر اثر سخت شدن شرایط زندگی ناشی از تغییرات اقلیمی رواج پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، دو محقق به نام های Alban Defleura  و  Emmanuel Desclaux با تحقیق روی آثار به جای مانده از شش انسان نئاندرتال، متوجه شده اند که این افراد حدود صد هزار سال پیش توسط همنوعاشان خورده شده اند. این افراد در غاری زندگی می کرده اند که در فرانسه امروزی واقع شده است.

این دو محقق با بررسی بقایا و شواهد به جای مانده در محیط مدعی شده اند که تغییرات اقلیمی سریع در اکوسیستم محلی و افزایش دما باعث نابودی گونه های حیوانی زنجیره غذایی نئاندرتال ها شده و آنها برای پر کردن شکم به همنوع خواری روی آورده اند.

محققان در این پروژه مطالعاتی لایه های رسوبی روی دیواره غاری به نام Baume Moula-Guercy، واقع در جنوب فرانسه را تجزیه و تحلیل کرده اند. پیش از این تیم دیگری از باستان شناسان با بررسی این غار در سال ۱۹۹۹ موفق به کشف ۱۲۰ تکه استخوان مجزا شده بودند که به شش انسان نئاندرتال قربانی شده اختصاص داشته اند. 

آدم خواری
 

در سال ۲۰۱۴ گروهی از پژوهشگران رسوب های غار را تا عمق ۸ متری بررسی کرده و به ۱۹ لایه مختلف تقسیم کردند. آنچه که توجه محققان فرانسوی را به خود جلب کرده لایه ۱۵ با ضخامت ۴۰ سانتی متری است که ۳۰ تا ۴۰ متر از سطح غار را پوشانده است. تجزیه و تحلیل این لایه رسوبی حاکی از افزایش ناگهانی دما تا سطحی بالاتر از میانگین دمای فعلی کره زمین است. تغییرات اقلیمی در آن زمان باعث شده تنها طی چند نسل شرایط جوی از سرد و خشک به گرم تغییر پیدا کند.

آدم خواری تنها به نئاندرتال ها محدود نمی شود و از دوران پارینه سنگی یا پالئولیتیک تا عصر برنز و حتی فراتر از آن رواج داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید