بیانیه جهانگیری درباره اقدام آمریکا علیه سپاه: این اقدام در امتداد جنگ اقتصادی و تحریمی است

کدخبر: ۲۷۶۷۸۰
اقتصادنیوز: معاون اول رییس جمهوری در اطلاعیه‌ای در واکنش به اقدام بی سابقه، نابخردانه و بحران زا دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی تاکید کرد: نمی گذاریم تروریسم مورد حمایت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، منافع ملی و امنیت منطقه را تهدید کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» در این اطلاعیه با یادآوری کارنامه افتخار آمیز سپاه در مقابله با اشکال مختلف تروریسم در منطقه، اظهار داشت: دولت با اتکای به قدرت اتحاد و همبستگی ملی و مقاومت برابر هر گونه زیاده خواهی نخواهد گذاشت که تروریسم مورد حمایت دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس منافع ملی و امنیت منطقه را مجدداً مورد تهدید قرار دهد.

در این اطلاعیه آمده است: دولت دونالد ترامپ با قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست سازمان های تروریستی دست به اقدامی بی سابقه، نابخردانه و بحران زا در عرصه سیاست و حقوق بین الملل زد. این اقدام غیر قانونی و بی منطق، نمونه جدید دشمنی آشکار دولت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و ایران مقتدر و در امتداد جنگ اقتصادی و تحریمی است که آن دولت پیمان شکن علیه ملت و دولت ما از سال پیش سازمان داده است. 

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کارنامه موفق و افتخار آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با اشکال مختلف تروریسم در منطقه که منجر به شکست تروریسم سازمان یافته و خطربار داعش شد، نشانه آشکار تمایل و تلاش جمهوری اسلامی ایران به برقراری امنیت، صلح و ثبات همه جانبه و همزیستی در جهان عاری از خشنونت و تروریسم است. دولت با اقتدار و تدبیر همین راه را همچنان ادامه خواهد داد و با اتکای به قدرت اتحاد و همبستگی ملی و مقاومت برابر هر گونه زیاده خواهی نخواهد گذاشت که تروریسم مورد حمایت دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس منافع ملی و امنیت منطقه را مجدداً مورد تهدید قرار دهد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نظر به حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروه های تروریستی و دخالت مستقیم در انجام فعالیت های تروریستی توسط نظامیان آن کشور، با ارسال نامه ای به دکتر روحانی رییس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس 'قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه' مصوب مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید