برق اکثر مناطق سیل زده وصل شد

کدخبر: ۲۷۶۸۱۵
اقتصادنیوز: با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر شبکه فوق توزیع و انتقال برق در پایداری کامل قرار دارد و تنها در برخی مناطق در بخش توزیع آن هم در خوزستان و لرستان دچار خاموشی‌های پراکنده هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ طبق گفته‌های مسؤولان وزارت نیرو براساس برآوردهای اولیه صورت گرفته، میزان خسارت در استان گلستان بسیار زیاد بوده و برآورد می‌شود که حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان به شبکه برق کشور آسیب رسیده باشد. در استان مازندران نیز طبق برآوردهای صورت گرفته، دو میلیارد تومان و در استان لرستان نیز پیش‌بینی می‌شود که  حداقل پنج میلیارد تومان  خسارت به شبکه برق کشور وارد شده باشد.

همچنان بررسی‌ها برای میزان خسارت ادامه دارد، اما شرکت توانیر در همان ساعات اولیه سیل در استان‌های گلستان و مازندران اعتباری را اختصاص داد تا تأمین برق مشترکان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

شبکه برق را در برخی مناطق قطع کرده‌ایم

اما به گفته سخنگوی صنعت برق، با تاکید بر این مساله که در این مناطق نیز به دلیل ایجاد ایمنی شبکه برق را در برخی مناطق قطع کرده‌ایم، اظهار کرد: تنها در برخی از روستاها برق قطع شده که آن هم به محض فروکش آب برق این مناطق را وصل خواهیم کرد.

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از همان ابتدای حادثه صورت گرفت، اکنون می‌توانیم بگوییم که شبکه کاملاً پایدار است و مشکل چندانی در بخش برق وجود ندارد و پس از ارزیابی‌های کامل خسارات ایجاد شده در بخش برق را برطرف خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید