واکنش چین به اقدام آمریکا علیه سپاه

کدخبر: ۲۷۶۸۸۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد چنین اقدامات یک جانبه گرایانه ای از سوی آمریکا در خاورمیانه؛ سبب تخریب صلح جهانی می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا لوکانگ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن ابراز امیدواری کرد کشورهای مربوط، به ویژه کشورهای بزرگ غیر منطقه‌ای کارهای بیشتری در راستای کمک به صلح و ثبات خاورمیانه انجام دهند و از اقداماتی که سبب تشدید تنش در اوضاع خاورمیانه می شود، پرهیز کنند.

او تصریح کرد: ما همواره بر این پایبند هستیم که در برخورد با مناسبات بین کشورها، باید مقررات اساسی روابط بین المللی بر پایه قواعد و اصول منشور سازمان ملل رعایت شود و استیلاجویی و هژمونی کنار گذاشته شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌ عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است. 

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید