آب گرفتگی در 103 روستای خوزستان

کدخبر: ۲۷۶۹۰۷
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در اثر سیلاب در استان خوزستان تاکنون 103 روستا دچار آب‌گرفتگی شدند و حدود 140 روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند که مسیر ارتباطی آن‌ها قطع شده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان امشب در گفت‌و‌گو با فارس در اهواز، اظهار کرد: در اثر سیلاب در استان خوزستان تاکنون 103 روستا دچار آب‌گرفتگی شدند و حدود 140 روستا در محاصره سیل آب قرار گرفتند که مسیر ارتباطی آن‌ها قطع شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 40 هزار نفر از مردم سیل‌زده در اردوگاه‌ها اسکان پیدا کردند و برخی از روستائیان به دلیل محافظت از احشام خود در مراتع و تپه‌های کنار روستا استقرار پیدا کردند که از طریق دهیاری‌ها چادرهای مسافرتی در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به گستردگی امدادرسانی، عنوان کرد: اکنون 7 بالگرد در اختیار جمعیت هلال‌احمر خوزستان قرار دارد و تعداد قایق‌ها به 42 عدد افزایش پیدا کرد که روزانه به‌وسیله بالگرد و قایق مواد غذایی و آب آشامیدنی در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

وی گفت: بیش از 470 امدادگر داوطلب در استان خوزستان در حال فعالیت هستند که با مشخص شدن 5 استان به‌عنوان استان معین در خوزستان و اضافه شدن نیرو و تجهیزات از این استان‌ها کار امدادرسانی سرعت پیدا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به همکاری نیروهای سپاه و ارتش، اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات و مواکب کار پخت غذا را آغاز کردند و روزانه بیش از 10 هزار پرس غذا در اختیار هلال‌احمر قرار می‌دهند که به‌وسیله بالگرد و قایق به روستاها منتقل می‌شود.

وی افزود: طرح توزیع مواد شوینده و بهداشتی که توسط کمک‌های مردمی و ادارات تهیه شد به‌منظور جلوگیری از هرگونه بیماری عفونی در اردوگاه‌ها و در روستاها توزیع می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید