آب گرفتگی 724 دکل انتقال و توزیع برق خوزستان

کدخبر: ۲۷۵۵۶۳
مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت:724 دکل انتقال و فوق توزیع به دلیل طغیان سیلاب در نقاط مختلف استان دچار آبگرفتگی شدند اما پست های برق تا این لحظه در معرض خطر سیلاب نیستند.
آب گرفتگی 724 دکل انتقال و توزیع برق خوزستان

به گزارش اقتصادنیوز، محمود دشت بزرگ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگرانی جدی این دکل ها را تهدید نمی کند اما در صورت افزایش آب خروجی سدها، بارندگی شدید و وقوع پدیده باد شدید ممکن است خسارت بیشتری به تاسیسات وارد شود.
وی گفت: در روز پنجم فروردین امسال نیز به دلیل سیلاب و توفان با سرعت 90 کیلومتر در ساعت چهار دکل فوق توزیع برق در محدوده شهر چمران از توابع ماهشهر سقوط کرد که سبب خاموشی چند ساعته برق شد اما با جایگزین کردن یک خط دیگر انتقال برق این مشکل رفع شد که با فروکش کردن آب در این منطقه اقدام به پایه گذاری مجدد دکل‌های برق می شود.
به گفته وی این حادثه سبب بروز خسارتی بالغ بر 50 میلیارد ریال شد.
دشت بزرگ در ادامه بیان کرد:مراکزی همچون مخابرات، بیمارستان ها و شرکت های آب و فاضلاب باید مجهز به دیزل ژنراتور باشند تا اگر به هر دلیل مجبور به قطع برق شدیم این مراکز دچار مشکل نشوند.
بنابراین گزارش، بارندگی در خوزستان و ورود آب از مناطق بالادست این استان، موجب افزایش حجم آب سدها و افزایش دبی رودخانه های خوزستان از جمله دز ، کارون و کرخه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید