روزنامه هاآرتص اسرائیل: دیکتاتوری جدید نتانیاهو آغاز می ژ‌شود

کدخبر: ۲۷۶۹۹۸
اقتصادنیوز: روزنامه صهیونیستی هاآرتص با توجه به پایان انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی نوشت که با پیروزی بنیامین نتانیاهو در این انتخابات، باید شاهد دوران جدید دیکتاتوری وی باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این روزنامه افزود: شیوه و نوع برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد، خود بیانگر آن است که این رژیم در زمان نتانیاهو به دیکتاتوری و استبداد روی آورده است.

روزنامه هاآرتص اضافه کرد که نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی با استفاده از روش رشوه‌دهی به احزاب و سیاستمداران و مصون نمودن خود از تحقیقات کیفری دادستان کل، نشان می‌دهد چیزی که از صندوق‌های رأی انتخابات پارلمانی این رژیم (کنست) بیرون می‌آید چیزی جز یک استبدادگر و دیکتاتور به ریاست نتانیاهو نخواهد بود.

پیش از این نیز روزنامه 'تایمز اسرائیل' در گزارشی نوشت که حزب 'لیکود' به ریاست نتانیاهو برای جلوگیری از شرکت اعراب در رأی‌گیری پارلمانی در سرزمینهای اشغالی در حوزه های رأی گیری دوربین‌های مخفی نصب ‌کرده‌اند. 

به دنبال افشای این خبر، کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی این اقدام حزب لیکود را غیرقانونی اعلام کرد.

بر اساس گزارش کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو از طریق دوربین‌های نصب ‌شده بر پیراهن بیش از یک هزار و 200 ناظر انتخاباتی از روند رأی‌گیری اعراب به‌صورت غیرقانونی فیلم‌برداری کرده اند.

یادآور می شود کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش نتانیاهو نخست‌وزیر فعلی این رژیم را پیروز انتخابات پارلمانی (کنست) در سرزمینهای اشغالی اعلام کرد.

با شمارش 96 درصد از آرا، حزب راست‌گرای لیکود 37 کرسی و حزب 'آبی-سفید' نیز 36 کرسی را کسب کرده اند.

اگرچه هیچ حزبی موفق به کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی با 120 کرسی نخواهد شد؛ اما با توجه به قدرت جناح دست راستی، نتانیاهو از برتری در تشکیل دولت ائتلافی آینده برخوردار است.

گفتنی است تنها چند ساعت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی، 2 حزب سیاسی صهیونیست به دلیل بروز تخلفات متعدد در جریان برگزاری انتخابات به‌صورت رسمی از روند برگزاری این انتخابات شکایت کردند.

گفته ‌شده دو حزب 'اسرائیل بیتنا' و 'میرتص' در شکایت خود اعلام کرده‌اند که در بسیاری از صندوق‌ها، نشانی از آرای حامیان آنها وجود ندارد و در برخی مراکز رأی‌گیری نیز رأی‌دهندگان نتوانسته‌اند به این دو حزب رأی دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید