سخنگوی ارشد نیروهای مسلح مطرح کرد:

ایران ترامپ را رئیس خلیفه داعش می‌داند

کدخبر: ۲۷۷۰۵۵
اقتصادنیوز؛ ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به ادعای خصمانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را هم‌ردیف با رهبر داعش خواند، با تاکید بر اینکه این اظهارات جنبه تبلیغاتی دارد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این ترامپ را به عنوان رئیس ابوبکر بغدادی رهبر سازمان تروریستی داعش معرفی کرده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ابوالفضل شکارچی درباره مفهوم قرار گرفتن نیروهای فرماندهی مرکز آمریکا در غرب آسیا در لیست گروه‌های تروریستی از سوی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادند و ما نیز تمام نیروهای فرماندهی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام را به عنوان تروریست می‌شناسیم و بیانیه‌های شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین مصوبه شورای اسلامی این موضوع را اعلام کردند.

سردار ابوالفضل شکارچی- سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

وی خاطر نشان کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران بدان معنا است نیروهای که در منطقه غرب آسیا و پایگاه‌های تحت امر آمریکا حضور دارند از این به بعد تروریست هستند و برخوردی که جمهوری اسلامی ایران با تروریست‌ها می‌کنند شامل این نیروها نیز می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در پی اقدامات اخیر چقدر احتمال برخورد نظامی میان ایران و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است تصریح کرد: این موضوع بستگی به نگاه و عملکرد امریکایی‌ها دارد؛ اگر آنها در میدان عمل سپاه را تروریست بشناسند، آن اتفاق حتماً در میدان عمل رخ می‌دهد. هر برخوردی که آمریکایی‌ها در حوزه تروریست با ما بکنند شدیدترین آن را دریافت خواهند کرد.

شکارچی همچنین در واکنش به ادعای خصمانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در هم ردیف خواندن سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با رهبر داعش با تاکید بر اینکه این اظهارات جنبه تبلیغاتی دارد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این ترامپ را به عنوان رئیس ابوبکر بغدادی رهبر سازمان تروریستی داعش معرفی کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید