در بیانیه‌ای مطرح شد؛

درخواست ستاد حقوق بشر از بان‌کی‌مون درباره اقدام آمریکا علیه سپاه

کدخبر: ۲۷۷۰۵۹
اقتصادنیوز؛ ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحدخواست تا ضمن ورود به موضوع اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه، اقدام قانونی به کار گیرند.
درخواست ستاد حقوق بشر از بان‌کی‌مون درباره اقدام آمریکا علیه سپاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ در پی اقدام خصمانه دولت ترامپ، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بار دیگر جامعه جهانی شاهد نقض سیستماتیک حقوق و قوانین بین الملل توسط دونالد ترامپ بود. فردی که مترصد نابودسازی حقوق بین الملل در پرتو بکارگیری زور و یاغی گری است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتاق فکر دو نفره (ترامپ نتانیاهو) را نقض صریح بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد دانسته و آن را همانند سایر اقدامات یکجانبه ترامپ اعم از امضای شرم آور اعلامیه حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر بلندی‌های جولان، شناسایی قدس بعنوان پایتخت این رژیم، دخالت آشکار در امور داخلی و اعمال تحریم‌های یکجانبه متعدد و ظالمانه علیه کشورهای مختلف جهان، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و خروج از برجام، تهدید و متعاقبا خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خروج از موافقتنامه پاریس و نقض ده‌ها سند و تعهد بین المللی نماد کارنامه سیاه ترامپ در کاخ سفید دانسته و در همین رابطه شناسایی سپاه پاسداران ایران در ردیف گروه‌های تروریستی را اقدام جدید دیگری در مسیر نضج تنفر و ناامنی در جهان، خصوصا منطقه غرب آسیا قلمداد و به شدت محکوم می‌کند.

عملکرد دونالد ترامپ طی سه سال گذشته نماد اقدام سیستماتیک وی برای بدبین کردن ملت آمریکا و سایر کشورهای جهان نسبت به سه طیف از انسان‌ها یعنی مسلمانان، خارجیان و مهاجران از یک سو و خلق دو پدیده جدید یعنی ً. تروریسم شویی ً. و ً. تروریسم زایی ً. در جهان می‌باشد.

امروز تداوم حمایت مبتنی بر زور از نماد بارز تروریسم دولتی در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس از یک سو و تلاش برای جایابی و تقویت گروه‌های تروریستی بخشی از کارنامه سیاه آقای ترامپ در کاخ سفید می‌باشد.

در شناسایی تروریست‌های واقعی در جهان ذکر این نکته لازم است که فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران ایران بعنوان منسجم‌ترین و منظم‌ترین نیروی نظامی موفق در برچیدن شبکه‌های تروریستی تحت الحمایه آمریکا و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و فعال در کمک به غیرنظامیان و دولت‌ها به هنگام وقوع حوادث طبیعی، چون سیل و زلزله، علاوه بر ۸۰ میلیون ایرانی، امروز مورد وثوق و احترام دول و ملل منطقه خصوصا ده‌ها میلیون شهروند عراقی، سوری، افغانستانی ... می‌باشند.

شایان ذکر است فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران هرگز همانند ترامپ و دولتمردانش که اخیراً نیز به دلیل ارتکاب جرایم گسترده جنگی در افغانستان و آغاز تحقیقات مقدماتی توسط دیوان کیفری بین المللی با رسوایی جدید دیگری روبرو هستند، هرگز شبانه و تحت شدیدترین پوشش‌های امنیتی به کشورهایی که اخیرا از یوغ تروریست‌ها خارج شده اند، سفر نکرده و محافظین واقعی ایشان همانا ملت‌ها و دولت‌های فهیم منطقه می‌باشند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار شدید از اقدام اخیر دولت ترامپ و هشدار نسبت به عواقب نقض سیستماتیک حقوق بین الملل توسط آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهد تا ضمن ورود جدی به موضوع فوق، اقدام قانونی و عملی قاطع خود در این زمینه را بکار گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید