در نشست شورای امنیت؛

مایک‌پنس: ایران هفته گذشته پرواز مستقیم به ونزوئلا داشته است

کدخبر: ۲۷۷۰۹۰
اقتصادنیوز؛ مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست شورای امنیت گفت: ایران هفته گذشته پرواز مستقیمی را به ونزوئلا داشته است و این یعنی کمک به حکومت مادورو.
مایک‌پنس: ایران هفته گذشته پرواز مستقیم به ونزوئلا داشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون در حال سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی آخرین اوضاع در ونزوئلا است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به انبوهی از توطئه‌ها و دسیسه‌ها علیه کاراکس ادعا کرد: به نمایندگی از ریاست جمهوری آمریکا ترامپ در این نشست حاضرم تا از حاکمیت قانون در این کشور حمایت کنم. ۶ سال است که مردم ونزوئلا در رنج هستند، حکومت مادورو در مرکز همه فقر و مصیبت مردم قرار داشته و به سرکوب مردمش می‌پردازد! این حکومت بدون طی فرایند قانونی مردمش را زندانی کرده و تعدادی را نیز کشته است.

وی در ادامه مدعی شد: مادورو علاوه بر کشورش، تهدیدی برای صلح ثبات در منطقه نیز به شمار می‌آید. ونزوئلا دولتی ورشکسته است. مادورو غیرقانونی است و باید برود.

مایک پنس با نقض منشور ملل متحد در خصوص الزام به عدم دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت: آمریکا اولین کشوری بود که خوان گوایدو (سرکرده شورشیان در ونزوئلا) را به رسمیت شناخت و اکنون ۵۴ کشور به ما پیوسته اند. من هم اکنون از سازمان ملل می‌خواهم تا رسمیت دولت نیکلاس مادورو را لغو کرده و نماینده وی را نیز اخراج کند.

معاون ترامپ اضافه کرد: ایران نیز هفته گذشته پرواز مستقیمی را به ونزوئلا داشته است و این یعنی کمک به حکومت مادورو. ما پیشتر قطعنامه‌ای را درباره حکومت ونزوئلا به شورای امنیت دادیم که با مخالفت ۲ کشور در شورای امنیت مواجه شد. ما کسب و کارهای دولتی در ونزوئلا را مورد تحریم قرار دادیم. فروش نفت ونزوئلا را نیز از طریق کوبا را هم مورد تحریم قرار دادیم. می‌خواهم اعلام کنم که علیرغم این اقدامات، همه گزینه‌ها درباره ونزوئلا روی میز است.

پنس اضافه کرد: زمان آن رسیده است که جهان خوان گوایدو را به رسمیت شناخته و نماینده وی را در این مجموعه قرار دهد. این مجمع باید به رئیس جمهوری ونزوئلا بگوید که زمان رفتنت فرا رسیده است. امروز آمریکا قطعنامه‌ای را آماده کرده است که بر این اساس خوان گوایدو را به رسمیت بشناسم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید