تهدید عجیب مصرف کننده؛اگر نان را گران نکنید وزن خمیر را کمتر می‌کنیم!

کدخبر: ۲۷۷۲۸۰
اقتصاد نیوز:رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: اگر قیمت‌ها افزایش پیدا نکند نانوا مجبور خواهد شد که از کیفیت محصول خود کم کند و وزن چانه خمیر را کاهش دهد.
تهدید عجیب مصرف کننده؛اگر نان را گران نکنید وزن خمیر را کمتر می‌کنیم!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایلنا،محمدرضا کرمی رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران در خصوص افزایش قیمت آرد گفت: این افزایش قیمت که برای واحدهای صنفی و صنعتی اعمال می‌شود شامل اتحادیه ما نخواهد شد، اصطلاحا نانوائیان از این مصوبه مستثنی است اعم از نانوایی‌های سنتی و نانوایی‌های حجیم.

وی ادامه داد: البته ما خواهان افزایش قیمت هستیم زیرا چهار سال است با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و تمام مولفه‌های اقتصادی هیچ گونه افزایشی در قیمت نان نداشتیم امسال نیز ۳۵ درصد فقط هزینه کارگری افزایش پیدا کرده است و آب و برق و حتی گاز نیز افزایش پیدا خواهند کرد. با توجه به اینکه در ابتدای سال قرار داریم بهترین زمان است تا دولت قیمت‌ها را افزایش دهد.

کرمی با اشاره به اثرگذاری قیمت بر کیفیت نان گفت: اگر قیمت‌ها افزایش پیدا نکند نانوا مجبور خواهد شد که از کیفیت محصول خود کم کند و وزن چانه خمیر را کاهش دهد. هم اکنون ما شاهد هستیم که نان‌ها هر روز کوچک‌تر می‌شود مسئولین هم کاملا این موضوع را می‌دانند پس بهتر است برای جلوگیری از ادامه این روند با یک کار کارشناسی و دعوت از نماینده نانواهای سنتی و صنعتی یک قیمت متعادل را برای نان اعمال کنند.

وی تصریح کرد: قیمت روغن قبلا ۷۰ هزار تومان بود اما اکنون ۱۳۰ هزار تومان شده است. قیمت خمیرمایه دو برابر و بهبود دهنده‌ها نیز سه برابر شد. در پخت نان مواد اولیه فقط آرد نیست که بگوییم که قیمت آن افزایش پیدا نکرده پس قیمت نهایی نیز نباید بالا برود بلکه این موارد را نیز شامل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید