زیر ذره بین بودن عملکرد شهرداری های در معرض سیل

کدخبر: ۲۷۷۵۱۸
اقتصادنیوز: دبیر کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: پایش و نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری های در معرض سیل و حوادث احتمالی ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مجید عبدالهی روز شنبه افزود: روز جمعه 23 فروردین به 10 استان کشور شامل خراسان جنوبی و شمالی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و بوشهر هشدار بارش و سیل داده شده بود.
وی افزود: با تماس هایی که با مدیران استانداری و شهرداران این استان ها صورت گرفت مشخص شد که دستگاه های اجرایی مسئول در مدیریت بحران و شهرداری ها و دهیاری ها در آماده باش هستند و ماشین آلات عمرانی هم در محل هایی که احتمال وقوع حادثه در آنها بیشتر است، مستقر شده اند.
وی گفت: در برخی شهرستان ها و استان ها همه دستگاه های مسئول با توجه به تجربه سیل و آبگرفتگی در روزهای اول سالجاری،‌ در آماده باش کامل هستند.
عبدالهی اضافه کرد: در برخی استان ها، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها با همکاری وزارت نیرو صورت گرفته یا در حال انجام است.
وی به تشکیل جلسه مدیریت بحران در استانها و شهرستانها اشاره کرد و گفت: عوامل اجرایی شهرداری ها و دهیاری ها در برخی شهرها و روستاها در حال محکم کردن سیل بندها هستند.
عبدالهی با بیان اینکه در روز جمعه 23 فروردین مشکل خاصی در این 10 استان گزارش نشده، گفت: چنانچه متوجه شویم در برخی استان ها یا برخی مناطق شهری و روستایی استان ها مشکلاتی پیش آمده که برطرف کردن آن نیاز به هماهنگی بیشتر با سایر استان ها یا سایر دستگاه ها و ورود آنها به منطقه حادثه دیده دارد یا منطقه ای نیازمند تجهیزات و ماشین آلات خاصی است، هماهنگی لازم را سریع انجام می دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید