تاکید جهانگیری بر آماده باش دستگاه های امدادی

کدخبر: ۲۷۷۷۴۱
اقتصادنیوز: معاون اول رئیس‌ جمهوری در گفت و گوی تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، بر آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی استان و اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیل تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  اسحاق جهانگیری صبح امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با محمدصادق معتمدیان، در جریان آخرین وضعیت بارش ‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل در استان‌ قرار گرفت و بر آمادگی کامل برای کاهش خسارات احتمالی تاکید کرد. 
وی گفت: با در نظر گرفتن تمامی احتمالات، همه امکانات و ظرفیت استان‌ برای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم بکار گرفته شود و دستگاه‌ های امدادی و کمک ‌رسان تا هر زمان که لازم است در حالت آماده ‌باش کامل قرار گیرند. 
استاندار خراسان جنوبی نیز در این گفت و گو، ضمن گزارش وضعیت بارندگی های اخیر در استان و نیز اقدامات پیشگیرانه در خصوص وقوع سیل، بر آمادگی کامل استان برای مدیریت بارندگی ها تاکید کرد. 
محمدصادق معتمدیان از آماده باش کامل دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و نیروهای امدادی و سایر برای مدیریت بارندگی ها و سیل خبر داد. 
سامانه بارشی جدید که روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد. 
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود. 
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی قبل از آغاز بارندگی به حالت آماده باش کامل درآمدند که در 48 ساعت گذشته 250 نفر گرفتار در سیلاب را امداد رسانی کردند و هفت نفر را از مرگ حتمی نجات دادند. 
تدوام بارش باران و جاری شدن روان آب و شدت آن از امروز( یکشنبه) در برخی از مناطق استان موجب آبگرفتگی جاده ها ، بالا آمدن آبنماها ، مسدود شدن برخی از راه ها و تعطیلی مدارس و مهدهای کودک در بعضی از مناطق شهری و روستایی استان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید