رییس جمهوری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تاکید کرد

ضرورت همکاری سه قوه برای کمک‌ به آسیب‌دیدگان سیل اخیر

کدخبر: ۲۷۷۸۱۹
اقتصادنیوز: رییس جمهوری با اشاره به وقوع سیل بی‌سابقه در کشور که از اواخر سال گذشته شروع شد و آثار آن هنوز ادامه دارد، گفت: همکاری سه قوه برای کمک‌ به آسیب‌دیدگان سیل اخیر در کشور ضروری است.
ضرورت همکاری سه قوه برای کمک‌ به آسیب‌دیدگان سیل اخیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از   پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در سال جدید روز یکشنبه به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور علی لاریجانی،رییس مجلس شورای اسلامی، ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه و دیگر اعضای شورای عالی تشکیل شد. 

رییس جمهوری در ابتدا به رییس جدید قوه قضائیه که برای اولین بار در جلسه شورای عالی شرکت داشت، خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های قوه قضاییه در پیشبرد امور اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیت شورای عالی هماهنگی اقتصادی تداوم یافته و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به وقوع سیل بی‌سابقه در کشور که از اواخر سال گذشته شروع شد و آثار آن هنوز ادامه دارد، گفت: از مردم خوب کشورمان که در کنار نیروهای امدادی، مسئولان کشور و نیروهای نظامی و انتظامی به کمک سیل‌زدگان شتافتند، قدردانی می‌کنم. کمک‌های سازمان یافته مردم به هم‌میهنان خود همچنان مورد نیاز است که در کنار تلاش‌های دولت دستگاه‌های مختلف امکان آن را فراهم کنند که هر چه زودتر زندگی در مناطق سیل‌زده به حالت طبیعی برگردد.

رییس جمهوری همچنین بر ضرورت همکاری سه قوه برای کمک‌ به آسیب‌دیدگان سیل اخیر در کشور تأکید کرد.

روسای قوه مقننه و قضاییه نیز ضمن قدردانی از کمک‌های مردمی و مسئولان کشوری و لشکری به سیل‌زدگان، تداوم این کمک‌ها را مورد تاکید قرار دادند.

در این جلسه، موضوع اختصاص منابع لازم برای جبران خسارات وارده به سیل‌زدگان از جمله استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

شورای عالی در بخش دیگری از بررسی‌های خود لزوم دسترسی حداکثری مردم به بیمه حوادث طبیعی را مورد بررسی قرار داده و در جهت اختصاص منابع کافی در این زمینه پیشنهادهای لازم را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید