تاکید یک مرجع تقلید بر وحدت 2 حوزه علمیه قم و مشهد

کدخبر: ۲۷۷۸۳۹
آیت‌الله نوری همدانی بر لزوم وحدت حوزه علمیه قم و مشهد تأکید کرد و گفت: امروز باید میان علمای حوزه‌های علمیه قم و مشهد همبستگی، اتحاد و هم افزایی ایجاد شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت جدید آستان قدس رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با تجلیل از شخصیت اثرگذار حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در عرصه ارتباطات حوزوی گفت: امروز لازم است که افرادی در حوزه برای زمینه‌های مدیریتی مجهز باشند تا همواره در راستای آگاه‌سازی حوزویان نسبت به شرایط زمان حاضر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه در اوج اثرگذاری خود قرار دارند، اظهار کرد: باید دانست که انقلاب اسلامی از حوزه برخاسته و بسیاری از رجال انقلابی در حوزه علمیه قم رشد یافته بودند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه هیچگاه منفعل و خاموش نبوده، نیستند و نخواهند بود، اظهار کرد: بدون تردید حوزه علمیه تعهد انقلابی خویش را به عرصه عمل کشانیده است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع به فعالیت‌های حجت الاسلام رئیسی در مقام تولیت آستان مقدس رضوی اشاره و عنوان کرد: ایشان در این زمینه خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه دادند و یک منطقه را برای زائران مهیا کرده بودند تا زائران حرم مطهر رضوی دیگر مجبور نباشند با هزینه‌های بسیار بالای هتل‌ها مواجه شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوران تولیت جدید آستان قدس رضوی نیز خدمات مربوط به زائران به همان شکل گذشته بلکه بهتر ادامه پیدا کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه علمیه مشهد خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: اگر بتوانید ظرفیت‌های حوزه علمیه مشهد را نیز همانند ظرفیت‌های حوزه علمیه قم شکوفا کنید، کار بسیار بزرگی انجام داده‌اید؛ همان فکری که نسبت به انقلاب و شرایط زمان در حوزه علمیه قم حاکم است، باید در حوزه علمیه مشهد نیز بیشتر حاکم شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه مشهد از گذشته بسیار درخشانی برخوردار است، ادامه داد: افرادی همچون سید یونس اردبیلی که رشد یافته حوزه مشهد بودند، در دوران پهلوی در برابر رضا شاه قد علم کرده و ایستادگی می‌کردند، بنابراین این روحیه امروز نیز در این حوزه تقویت شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع بر لزوم وحدت حوزه علمیه قم و مشهد تأکید کرد و گفت: امروز باید میان علمای حوزه‌های علمیه قم و مشهد همبستگی، اتحاد و هم‌افزایی ایجاد شود.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین مروی را انتخابی شایسته برای تولیت آستان قدس رضوی دانست و ضمن آرزوی توفیق برای وی گفت: امیدواریم بتوانید تحولات بسیار خوبی را در عرصه تولیت آستان قدس و حوزه علمیه مشهد رقم بزنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید