افزایش نقش موبایل در تصادفات رانندگی

کدخبر: ۲۷۷۹۹۴
اقتصاد نیوز:محققان در پی پژوهشی جدید دریافتند که به شمار تصادفاتی که رانندگان آنها با موبایل صحبت می کردند نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی ده درصد افزوده‌شده است.
افزایش نقش موبایل در تصادفات رانندگی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازایتنا،این پژوهش جدید بر اساس اطلاعات ناشناس از ۱,۸ میلیون راننده است که درمجموع ۴.۵ میلیون مایل در جاده را طی کرده‌اند. ای اطلاعات از طریق نرم‌افزار کمپانی Zendrive جمع‌آوری شد که برای نظارت بر رفتار رانندگان و اخطار به آن‌ها در صوت درگیر شدن در فعالیت‌های مخاطره‌آمیز را دارد.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده حاکی از آن بود که افراد معتاد به تلفن‌های همراه هوشمند ( افرادی که بیش از ۱۰ درصد از زمان خود را در حین رانندگی صرف کار با تلفن همراه خود می‌کنند) در ۲۸ درصد از مواقعی که پشت فرمان اتومبیل خود هستند، جاده را نادیده می‌گیرند و به دستگاهشان توجه می‌کنند. اطلاعات Zendrive نشان می‌دهد که فعالیت‌های شایع حین رانندگی شامل صحبت کردن، پیام دادن، استفاده از نرم‌افزارهای جهت‌یاب یا انتخاب موسیقی است.


پژوهشی دیگر که جامعه آماری ۵۰۰ نفر را در برداشت از رانندگان نشان داده که خطرات رانندگی با حواس‌پرت از هیچ‌کس پوشیده نیست. حدود ۸۵ درصد از پاسخگوها اعلام کرده بودند که انجام این کار مشکل‌ساز خواهد بود. بااین‌حال ۴۷ درصد آن‌ها اعتراف کرده بودند که در حدود ۱۰ درصد از زمان خود را در حین رانندگی صرف کار با تلفن همراه هوشمند می‌کنند.

البته مطالعه دیگری که از جانب یکی از موسسه‌های بیمه در ایالات‌متحده انجام شده بود نشان داد که احتمال استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در حین رانندگی نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی به میزان ۵۷ درصد افزایش داشته است. نتیجه‌گیری نهایی حاکی از آن است که شمار افرادی که از خطرات استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی آگاه هستند ولی بااین‌وجود این کار مخاطره‌آمیز را کنار نگذاشته‌اند، رو به افزایش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید