5 ابزاری که به تقویت حافظه کمک می‌کنند

کدخبر: ۲۷۷۹۹۸
​اقتصاد نیوز:اگر به دنبال گزینه‌هایی برای تقویت حافظه خود هستید، ما در این مقاله 5 ابزار مفید و خوب را به شما معرفی می‌کنیم که در این راه شما را یاری خواهند کرد.
5 ابزاری که به تقویت حافظه کمک می‌کنند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز،حافظه‌ی تصویری (که با فرتور ذهنی متفاوت است) به عنوان یک عضو پرقدرت در انسان شناخته می‌شود. اما همه از آن بهره‌مند نیستند. در حال حاضر تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که هر روشی را که به تقویت حافظه و قدرت یادآوری ما کمک می‌کند٬ امتحان کنیم. شاید متولد شدن در عصر ارتباطات فواید بسیاری داشته باشد٬ اما بیت‌ها و بایت‌ها باعث شده‌اند که همه چیز حاضر و آماده در اختیار ما قرار بگیرد و برای هیچ چیز زحمتی نکشیم. به همین بهانه ما می‌خواهیم در این مقاله 5 ابزار بسیار مهم را معرفی کنیم که به بهبود حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت شما کمک خواهند کرد. این ابزارها به طور کلی به تقویت حافظه شما کمک می‌کنند.

1- Sans Forgetica (تحت وب)

یک فونت برای خواندن یادداشت‌هایتان

5 ابزار تقویت حافظه

دانشمندان ذهن شناسی توصی می‌کنند که ما باید برای به یادآوردن بهتر نوشته‌هایمان، آن‌ها را با قلم بنویسیم. اما به لطف صفحه کلیدها، نوشتن با دست دیگر انتخاب پیشفرض ما نیست. به همین خاطر، محققان دانشگاه RMIT روی روشی که بر پایه‌ی تایپ است، کارهایی را انجام داده‌اند. آن‌ها یک فونت ویژه را طراحی کرده‌اند که می‌تواند کاری کند تا یادداشت‌هایتان را آسوده‌تر به خاطر بسپارید.

فونت Sans Forgetica طوری طراحی شده که خواندن آن دشوار باشد. این «دشواری مطلوب» ذهن شما را وادار می‌کند تا توجه بیشتری به مطلب کرده و به آن کمک می‌کند تا پردازش اطلاعات را با روش کارآمدتری انجام دهد. شما می‌توانید این فونت را به عنوان یک سند OpenFont دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. همچنین گوگل کروم نیز دارای افزونه‌ای است که می‌تواند هر نوشته‌ای در یک صفحه را با فونت Sans Forgetica به نمایش بگذارد.

2- Memorize by Heart (آی او اس)

تکنیک‌های موثر حفظ کردن را بیاموزید

5 ابزار تقویت حافظه
5 ابزار تقویت حافظه
5 ابزار تقویت حافظه

مدرسه به ما یاد می‌دهد تا چیزهایی را به خاطر بسپاریم. این بهترین راه برای یادگیری نیست، اما زمانی که شما مجبور به سخنرانی، بازگو کردن یک جک یا تمرین برای امتحانی باشید که تنها راه حل آن به خاطر سپردن است، موثر خواهد بود. اپلیکیشن آی او اسی Memorize by Heart امیدور است که این روش برای شما کارساز باشد.

محتوای خود را وارد برنامه کنید. سپس اپلیکیشن آن را به متن تبدیل می‌کند. حالا تنها کاری که باید انجام دهید، از بر خواندن آن متن برای اپلیکیشن است تا به شما بازخوردی از چگونگی حفظ کردنتان را ارائه کند.

این اپلیکیشن با حذف حروف و کلمات و همچنین نمایش تنها حرف اول یک کلمه به شما کمک می‌کند تا حافظه‌ی خودتان را بیازمایید. بازخوردی که دریافت می‌کنید شما را وادار می‌کند تا تمرین کنید و بهتر شوید. شما می‌توانید از این برنامه برای یادگیری زبان‌های جدید نیز استفاده کنید، آن از 142 زبان پشتیبانی می‌کند.

3- Hibou (کروم)

بازگویی اسپیس‌های جملات در مرورگر شما

5 ابزار تقویت حافظه

Hibou‌ یک پکیج دوگانه است: آن یک برجسته کننده و یک ابزار برای بازگو کردن اسپیس‌ها در هرآنچیزیست که در مرورگر اینترنتی خود می‌بینید. این افزونه‌ی گوگل کروم به شما کمک می‌کند تا هرآنچه در اینترنت شما را جذب خود می‌کند را هایلایت کنید. شما همچنین می‌توانید برای اضافه کردن متن‌های بیشتر، به قسمت هایلایت کرده‌ی متن مدنظر یک یادداشت را نیز الصاق دهید.

قدرت بازگو کردن اسپیس‌ها یا همان فاصله‌ها در این اپلیکیشن زیاد است. یادآورها نیز به لطف یک فرمول شناخته شده‌ی علمی نمایان می‌شوند. این کار را به یک عادت تبدیل کنید تا بتوانید کسب دانش از وب را بهبود ببخشید. فقط توجه داشته باشید که Hibou  لینک مربوط به مطلب مدنظر شما را ذخیره می‌کند.

4- Peak (اندروید و آی او اس)

تمرین ذهن برای تمرکز بهتر

5 ابزار تقویت حافظه

آیا بازی‌های تمرینات ذهنی واقعا به تقویت حافظه کمک می‌کنند؟ دانشمندان در این مورد اختلاف نظر دارند، اما این موضوع اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های تمرینات ذهنی را از صفحه‌ی گوشی‌ها متوقف نکرده است. Peak‌ یکی از محبوب‌ترین این بازی‌هاست. تمرین‌های مختلفی را در این بازی می‌توانید بیابید که توسط دانشگاه کمبریج توسعه داده شده است.

Decoder به شما کمک می‌کند تا قدرت توجه و تمرکز خود را امتحان کنید. این برنامه در ابتدا به عنوان اپلیکیشن جداگانه‌ای در گوگل پلی قرار داشت، اما حالا بخشی از خود برنامه‌ی Peak است. تیم توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن ادعا می‌کند که ساخت آن بر اساس آزمایش‌های علمی در یک بازه‌ی 1 ماهه انجام گرفته است.

استفاده از Decoder به عنوان یک تمرین ذهنی سرگرم‌کننده می‌تواند به شما کمک کند تا از چندوظیفگی اجتناب کنید و وضعیت روانی خود را بهبود ببخشید. این دو ویژگی برای تقویت حافظه ضروری هستند.

5- Revere App (آی او اس)

هرگز مردمی که ملاقات می‌کنید نا فراموش نکنید

5 ابزار تقویت حافظه

یکی از شایع‌ترین مشکلات، فراموش کردن نام شخص یا مکانیست که با آن آشنا شده‌اید. در دنیای هایپرشبکه‌ای امروز، گرم نگه داشتن روابط سخت است. این برنامه ضد فراموشی مانند ژورنالیست که شما را از آشفتگی نجات می‌دهد.

شما می‌توانید از Revere برای یادداشت‌برداری از افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید همراه با تمام جزئیات مهم جلسه استفاده کنید. همچنین این برنامه از یادآورهایی برخوردار است تا مطمئن شود شما هیچ چیز را فراموش نکرده‌اید. این برنامه، یک اپلیکیشن کوچک است که به شما اجازه می دهد هیچ چزئیات کوچک حوالی زندگی و روابطتان را فراموش نکنید. خبر خوب اینکه برنامه‌ی Revere از اپل واچ ئشتیبانی می‌کند و یک افزونه مخصوص مرورگر کروم نیز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید