چرا سرفه می کنیم؟

کدخبر: ۲۷۸۴۳۷
اقتصادنیوز: به غیر از سرما خوردگی دلیل کهنه شدن سرفه امکان دارد برونشیت ، سینوزیت ، آلرژی ، ذات الریه و …باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیک صالحی؛ سرفه علل مختلفی دارد. سرفه مشکلی است که ابتلا به آن در صورت ادامه دار شدن می تواند کلافه کننده باشد. سرفه کردن یک نوع واکنش دفاعی در بدن انسان ها می باشد که به منظور محافظت کردن از مجاری تنفسی بدن انجام می گردد. با شروع شدن سرفه، مکانیزم دفاعی بدن انسان برای پاک کردن مجاری تنفسی اقدام می کند. درمان سرفه راه های مختلفی دارد. برای آگاهی از نحوه درمان سرفه و خواندن مطلبی در رابطه با علت سرفه با نیک صالحی همراه باشید.

علت سرفه و نحوه درمان آن

بعضی مواقع پس از خوب شدن سرماخوردگی ، تب و درد عضلات از بین می رود اما سرفه های ممتد ماندگار است.

به جز سرماخوردگی علت کهنه شدن سرفه ممکن است برونشیت، سینوزیت، آلرژی، ذات الریه و… باشد که در بیشتر مواقع این سرفه های عذاب آور به مدت حداقل ۳هفته با بیمار می ماند.

برای درمان و رفع این سرفه ها به مطلبی از سایت «MSN» توجه کنید.

*از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید. این دستگاه با مرطوب کردن هوا، دستگاه تنفسی ملتهب را تسکین می دهد.

*مصرف آب همیشه برای بدن مفید است و باعث بهبود عملکرد بدن و سیستم ایمنی می شود. اگر چه آب ولرم و خنک هر ۲ برای رفع گلودرد مفید است اما آب خنک باعث کاهش ورم گلو نیز می شود.

*عسل طبیعی خاصیت ضدویروسی دارد و در درمان سرفه موثر است.

*سیر و زنجبیل، هر ۲خاصیت دارویی قوی دارد و باعث تسکین سرفه می شود. شما می توانید هر یک از این مواد را خام بجوید یا تکه ای از زنجبیل یا چند حبه سیر را با آب بجوشانید و روزی ۲یا۳بار میل کنید.

علت سرفه و درمان آن

*روی حرارت کم پیاز خرد شده را با مقدار زیادی عسل طبیعی گرم کنید سپس یک قاشق از مواد را میل کنید یا این که تنها عسل را در انتهای گلو نگه دارید. برای نیم ساعت نیز چیزی نخورید.

*مصرف روزانه مخلوطی از مقداری عسل و کمی فلفل سیاه مفید است.

*عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود.

خوب است بدانید : سه علت سرفه و دلیل تشدید سرفه ها در شب

۱- جاذبه زمین

بزرگ ترین علت تشدید سرفه های شبانگاهی مساله ای خیلی ساده است، جاذبه زمین! زمانی که شما دراز می کشید، حملات برگشت اسید معده به مری (ریفلاکس) و سوزش سر دل بیشتر خواهد شد و همانطور که می دانید علت خیلی از سرفه ها، همین ریفلاکس ها هستند.

یکی از بهترین راه ها برای کاهش سرفه های ناشی از برگشت اسید معده به مری، بالا بردن سر هنگام خواب است. انتخاب یک بالش مناسب راه حل ساده ای است که در اینجا به کمک شما خواهد آمد.

حتی برای مشکل ریفلاکس بالش های مخصوصی وجود دارد که در داروخانه ها و یا مراکز فروش لوازم پزشکی فروخته می شوند.

۲- خشکی محیط اطراف یک علت سرفه

خشکی هوا می تواند بینی و گلو را بیشتر تحریک کند. پس سرفه های شبانه نیز بیشتر خواهند شد.

شما می توانید برای یک شب هم که شده دستگاه بخور را امتحان کنید تا ببینید چقدر در کاهش این سرفه ها موثر است و چقدر راحت تر نفس می کشید. اما فراموش نکنید دستگاه های بخور هم به طور کامل ایمن نیستند.

اگر آب مورد استفاده در آنها ناسالم باشد، خطر پخش میکروب های بیماری زا در هوای اطراف و مخصوصا تشدید بیماری های عفونی بیشتر خواهد شد.

خیلی از مرگ های ناشی از سرماخوردگی به دلیل پنومونی است و زمانی عود می کند که فرد فکر می کند بیماری سرماخوردگی او کاملا بهبود پیدا کرده است. بنابراین در انتخاب دستگاه بخور و چگونگی استفاده از آن جدا دقت داشته باشید.

علت سرفه و درمان آن

اگرچه بیشتر سرفه ها ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا و با هدف پاکسازی مجاری هوایی هستند، سرفه های خشک که معمولا مزمن هم هستند باعث احساس درد و سوزش در ناحیه گلو و سینه خواهند شد و نیازمند پیگیری های پزشکی بیشتری اند.

۳- پاکسازی گرفتگی های مجاری تنفسی

قبل از آنکه سرفه های آزاردهنده تان را لعنت کنید، این را به خاطر بیاورید که سرفه یکی از مکانیسم های دفاعی بدن است که شما همواره بعد آن احساس بهتری خواهید داشت. سرفه باعث پاکسازی مجاری تنفسی می شود.

این سرفه های پی در پی اگرچه برای شما ناخوشایند اند، اما برای از بین بردن خلط و ترشحات مجاری تنفسی تلاش می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید