وزیرخارجه‌ترکیه در دیدار و نشست خبری مشترک با همتای ایرانی:

از برادرانمان در ایران حمایت می‌کنیم

کدخبر: ۲۷۸۴۵۳
اقتصادنیوز؛ مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیدار و نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف، ضمن ابراز مخالفت مجدد با تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران و اقدام خصمانه این دولت علیه سپاه پاسداران، این اقدامات را منجر به آسیب به مردم ایران و همکاری‌های بین‌المللی دانست.
 از برادرانمان در ایران حمایت می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود «محمد جواد ظریف» در آنکارا تاکید کرد که ترکیه مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران بوده و این موضع خود را به اطلاع واشنگتن خواهد رساند.

 وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که آنکارا همواره در نشست های بین المللی مخالفت خود با تحریم های واشنگتن علیه تهران را به اطلاع مسئولان آمریکایی رسانده است.

وی به سفر روز گذشته وزرای دفاع، خزانه داری و بازرگانی ترکیه به آمریکا اشاره کرد و گفت: مقامات ترکیه در دیدار با طرف آمریکایی مساله تحریم های ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و نگرانی آنکارا در این خصوص را به اطلاع افراد حاضر در این جلسات رساندند.

چاووش اوغلو، در مورد معافیت ترکیه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: مقامات ترکیه در سطوح مختلف این موضوع را به مسوولان آمریکایی اعلام کرده‌اند که آنکارا به تلاش های خود برای دستیابی به حجم تجاری 30 میلیارد دلاری با تهران ادامه می دهد و در این زمینه موضوع تشکیل مکانیزم های جدید در کنار سازوکارهای موجود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی به اقدام دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و گفت: در روابط بین‌الملل دوستی و دشمنی مطلق وجود ندارد و اگر در دوره افول روابط، نیروهای مسلح یک کشور در لیست تروریستی قرار گیرد، موجب هرج‌ و مرج می‌شود.

چاووش اوغلو تصریح کرد: ما بر مقابله با تمامی گروه‌های تروریستی تاکید می‌کنیم و همکاری و همبستگی دو جانبه با جمهوری اسلامی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی را بسیار مهم ارزیابی می کنیم.

تاکید ظریف بر تقویت همکاری های تهران- آنکارا

«محمدجواد ظریف» که به منظور گفت وگو و رایزنی با مقامات ترکیه، به این کشور سفر کرده است امروز سه دور مذاکره با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود برگزار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات محلی در ترکیه، از اینکه در یک ماه گذشته دومین دیدار وی از ترکیه است، ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه توجه ایران به روابط با کشور دوست و همسایه خود دانست.

ظریف از مواضع مقامات و دولت ترکیه در مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران قدردانی و بر ضرورت تقویت و تعمیق همکاری های منطقه ای بین دو کشور تاکید کرد. 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم ضمن تسلیت به خاطر خسارات جانی و مالی بر اثر وقوع سیل در کشورمان، اعلام کرد که ترکیه اولین کشوری بود که کمک های خود را ارسال کرد و آمادگی دارد کمک های بیشتری را به ایران ارسال کند.

وی بار دیگر مخالفت خود را با تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید کرد بر مواضع خود در این زمینه ایستاده ایم و از برادرانمان در ایران حمایت می کنیم.

وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از سطح خوب روابط دو کشور گفت: نیازمند افزایش مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی بیشتر با یکدیگر هستیم. ما در زمینه همکاری های امنیتی، مرزی و مقابله با تروریسم اهتمام جدی داریم. 

در این مذاکرات همچنین آخرین تحولات سوریه، رایزنی های دکتر ظریف با مقامات سوری و همچنین آخرین تحولات سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای حمایت از تجارت با کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تحریم‌ها تنها موجب آسیب رسیدن به مردم ایران می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: "روابط ترکیه و ایران روز به روز در راستای کمک به صلح و ثبات منطقه قوی‌تر می‌شود. تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، مورد تأیید ما نیست. تحریم‌ها تنها موجب آسیب رسیدن به مردم ایران و همکاری‌های بین‌المللی می‌شود. این کمک‌های سازنده ایران است که مورد نیاز است، نه انزوای آن.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف که به منظور گفتگو و رایزنی با مقامات ترکیه، به این کشور سفر کرده است امروز در اولین برنامه، سه دور مذاکره با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود برگزار کرد.

چاووش اوغلو در دیدار امروز با ظریف بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید کرد: بر مواضع خود در این زمینه ایستاده‌ایم و از برادرانمان در ایران حمایت می‌کنیم. خوشحالیم که سطح روابط دو کشور سطح بسیار خوبی است. ما نیازمند افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی بیشتر با یکدیگر هستیم. ما در زمینه همکاری‌های امنیتی، مرزی و مقابله با تروریسم اهتمام جدی داریم.

در این مذاکرات همچنین آخرین تحولات سوریه، رایزنی‌های دکتر ظریف با مقامات سوری و همچنین آخرین تحولات سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای حمایت از تجارت با کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید