وزیر خارجه ترکیه:

ایران، روسیه و ترکیه بر خروج آمریکا از سوریه نظارت می‌کنند

کدخبر: ۲۶۱۵۱۴
اقتصادنیوز؛ مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه گفت که تهران، آنکارا و مسکو باید به‌طور مشترک بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نظارت کنند.
ایران، روسیه و ترکیه بر خروج آمریکا از سوریه نظارت می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه روز چهارشنبه (امروز) در اظهاراتی خواستار نظارت بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به‌طور مشترک از سوی ایران، ترکیه و روسیه شد.

وی گفت: آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه  با سختی‌هایی مواجه خواهد بود. ما می‌خواهیم به‌طور مشترک به ایران و روسیه به این روند کمک کنیم، کاری که در چارچوب مذاکرات آستانه آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این امر برای جلوگیری از پر شدن این خلاء (ناشی از خروج نیروهای آمریکایی) توسط گروه‌های تروریستی ضروری است.

ترکیه پیش از این از تصمیم دو هفته پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، برای خارج کردن دو هزار نیروی این کشور از سوریه استقبال و آن را درست توصیف کرده بود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا برای رایزنی درباره این تصمیم غیر منتظره ترامپ به تازگی به منطقه سفر کرده‌اند. بسیاری بر این باورند که خروج نظامیان آمریکا از سوریه به تقویت جایگاه ایران و روسیه منجر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید