22 «جشن مهدوی» در پایتخت برگزار می‌شود

کدخبر: ۲۷۸۴۸۵
اقتصادنیوز: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اجرای 14 برنامه به مناسبت نیمه شعبان در پایتخت گفت: این برنامه ها در قالب جشن، نمایش میدانی، جشنواره عکس، مسابقه، محفل شعر در میدان ولیعصر(عج)، چهارراه ولیعصر(عج)، سرای محلات و سایر مراکز فرهنگی مذهبی برگزار می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل رفیع اظهار داشت: جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی (عج) به همت مناطق 22 گانه با حضور هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع فرهنگی از 30 فروردین تا یکم اردیبهشت در یک نقطه منتخب در هر منطقه برگزار می شود. 

وی گفت: ایستگاه های نذر چای و شیرینی با فضاسازی به سبک خاطره انگیز دهه 60 و تأکید بر جمع آوری کمک های شهروندان به مناطق سیل زده کشور در جوار محل برگزاری جشن مهدوی از سوی مناطق 22 گانه برپا می شود.

*برگزاری مسابقه عکس «جلوه مهدوی»

وی افزود: شهروندان می توانند با ارسال عکس های خود در محورهایی همچون نقاشی کودکان با موضوع امام زمان (عج)، سلفی از برنامه های نیمه شعبان و حضور پرشور مردم در کمک به هموطنان در مناطق سیل زده از 29 فروردین تا یکم اردیبهشت در مسابقه عکس جلوه مهدوی شرکت کنند.

رفیع با اشاره به اجرای نمایش موعود همزمان با روز نیمه شعبان اظهارداشت: این نمایش تلفیقی با اجرای 10 بازیگر فرم و یک نقال همراه با گروه موسیقی با موضوعاتی همچون روایت قصه ازدواج امام حسن عسگری (ع) و ... روز اول اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت صاحب الزمان (عج) در چهارراه ولیعصر(عج) میزبان علاقه مندان است. 

*برپایی محفل شعر «نغمه عاشقی»

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه نغمه عاشقی گفت: این برنامه همراه با اجرای برنامه های متنوع تئاتر، استند آپ کمدی، موسیقی و تجلیل از فعالان حوزه مهدویت همراه با مراسم گلریزان به نفع هموطنان در مناطق سیل زده با حضور نمایندگان سازمان هلال احمر، 31 فروردین به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در سالن ایوان شمس برپا می شود. 

رفیع، تهیه و توزیع لوح فشرده «به امید دیدار» با موضوع شناخت سیره حضرت صاحب الزمان (عج) در محل برپایی جشن های مهدوی، اهدای گل و دعای فرج بین شهروندان توسط گروه هشت نفره از آقایان با تابلوهایی دارای محتوای مقدمات امر فرج، همزمان با روز نیمه شعبان در میدان ولیعصر (عج) را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگی شهرداری تهران برشمرد. 

*اجرای مسابقه بهترین آذین بندی مردمی در محلات 

وی اظهارداشت: به مناسبت نیمه شعبان بهترین آذین بندی مردمی در محلات 352 گانه پایتخت از سوی این اداره کل انتخاب و به 12 آذین بندی برتر در خیابان ها یا کوچه ها جوایزی اهدا می شود. 

به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، برگزاری نشست های معرفتی در حوزه مهدویت با عنوان «حلقه های مهدوی»، برپایی جشن انتظار در راستای حمایت و کمک به برپایی مراسم جشن نیمه شعبان در مراکز مذهبی و فرهنگی مناطق 22 گانه و راه اندازی پویش کتابخوانی مهدوی با معرفی و خوانش کتاب های شاخص مرتبط با مهدویت در سرای محله ها از دیگر برنامه های مناطق 22 گانه به شمار می رود. 

وی، ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان، افزایش حس همدردی و توجه ویژه به هموطنان آسیب دیده در حوادث ناگوار سیل را از اهداف برگزاری برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان برشمرد. 

رفیع با اشاره به رویکردهای این برنامه ها گفت: تلاش داریم ضمن استفاده از ظرفیت و توانمندی تشکل های مردم نهاد در اجرای برنامه ها به ویژه در خصوص جمع آوری هدایا و کمک های مردمی برای کمک به هموطنان در مناطق سیل زده کشور به محوریت خانواده ها با نگاه ویژه به بانوان و کودکان در برنامه ها، شعار رونق تولید و نقش مساجد در برنامه های مشارکتی سطح محلات توجه ویژه داشته باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید