رونمایی جدید از ارتش: ربات موشک انداز

کدخبر: ۲۷۸۵۸۵
فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) اعلام کرد که ربات موشک انداز و دیکر تسلیحات پیشرفته این نیرو که در مراسم رژه 29 فروردین ماه نمایش داده شد، عملیاتی می شود.

به گزارش اقتصادنیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، در باره ربات های پیشرفته ارتش گفت: برخی از آنها آزمایش های میدانی، کارگاهی و عملیاتی خود را پشت سر گذاشته اند و در بعضی از رزمایش ها نیز برای شناسایی قابلیت ها به کارگیری شده اند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: حضور تسلیحات نظامی پیشرفته در رژه به این معنی است که می توانیم آن را به تولید انبوه برسانیم و در چرخه ای وسیع به کارگیری کنیم.
به گزارش ایرنا نیروی زمینی ارتش امروز - پنجشنبه - در مراسم رژه روز ارتش که در جوار مرقد امام برگزار شد، در کنار تجهیزات زرهی و صد زرهی خود ربات موشک انداز نذیر را به نمایش گذاشت.
ربات مسلح بدون سرنشین نذیر، خودرویی تاکتیکی با قابلیت کنترل از راه دور است. این خودرو توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط همچون تیربار7.67 میلیمتری یا تیربار 12.7 میلیمتری یا موشک پدافند هوایی یا موشک ضد زره را داراست.
ربات نذیر با شعاع عملکرد عملیاتی بدون سرنشین به میزان 2 کیلومتر قابل برنامه ریزی جهت انجام ماموریت های شناسایی و رزمی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید