الصباغ: جولان را آزاد خواهیم کرد

کدخبر: ۲۷۸۸۳۷
اقتصادنیوز: رئیس پارلمان سوریه در سخنانی در جریان نشست پارلمان های همسایه در بغداد خطاب به ترامپ گفت: جولان سوری است و ما آنرا آزاد خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حموده یوسف الصباغ رئیس پارلمان سوریه در نشست پارلمان‌های همسایه در بغداد خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: جولان سوریه‌ای است بیش از آنکه واشنگتن آمریکایی باشد. ما جولان را آزاد خواهیم کرد و از ذره‌ای از خاکمان چشم پوشی نمی‌کنیم. ما با هر متجاوزی به عنوان اشغالگر برخورد می‌کنیم و این غیرقابل بررسی است. آمریکا با ملتی روبرو است که ذره‌ای از خاکش چشمپوشی نمی‌کند.

الصباغ تاکید کرد: همه قطعنامه‌های شورای امنیت بر اصل احترام به ارض سوریه تاکید دارد. ما حمایت مطلق خود را از برادران فلسطینی اعلام می‌کنیم و اعلام می‌داریم که قدس پایتخت ابدی فلسطین است. ملت سوریه بر غلبه بر تروریسم اصرار دارد. همه نیروهایی که بدون اجازه وارد سوریه شده اند باید از آن خارج شوند و همه باید به حاکمیت و استقلال سوریه احترام بگذارند.

رئیس پارلمان سوریه گفت: آنچه رخ می‌دهد موضوع جدیدی نیست و مبارزات ملت‌های ما نیز موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: نبود اقدام مشترک به ادامه تروریسم و افراط منجر می‌شود. همبستگی میان ملت‌های ما برای مقابله با سخت‌ترین مرحله تاریخی ضروری است. دشمنان بشریت تلاش کردند که سوریه را به مرتعی برای بدترین گروه بشری در تاریخ تبدیل کنند. دشمنان ما انواع سلاح‌های ممنوعه را علیه سوری‌ها به کار گرفتند که بر اثر آن زنان و کودکان کشته شدند و بدترین صحنه‌های قتل و ارعاب را در تاریخ رقم زدند.

الصباغ تاکید کرد: ما بر دفن تروریسم مصمم هستیم و این با همکاری عراق است.

وی علت تحریم‌ها و اقدامات علیه کشورش را پایبندی کامل به حقوق فلسطینی‌ها و حمایت از مقاومت فلسطین دانست و افزود: سوریه بر ضرورت مقابله با استعمار جدید و صهیونیستی تاکید دارد و این گناه کشور من بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید