پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای کمک به تعطیلی شبکه تأمین مالی حزب‌الله

کدخبر: ۲۷۹۳۷۰
اقتصادنیوز: ایالات متحده اعلام کرد که در قبال ارائه اطلاعاتی برای تعطیلی شبکه مالی حزب الله لبنان ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، الجزیره نوشت،‌ ایالات متحده اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار به عنوان پاداش کسی که اطلاعاتی برای تعطیلی شبکه مالی حزب الله لبنان ارائه دهد،‌ در نظر گرفته است. 

«مایکل ایوانوف»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت دیپلماتیک گفت که این پاداش همچنین شامل ارائه اطلاعاتی از سه شخصیت برجسته حزب الله، «محمد بازی»،‌ «ادهم طباجه» و «علی شراره» می‌شود که در لیست سیاه تروریسم بین المللی آمریکا قرار دارند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که درآمدهای حزب الله به حدود سالانه یک میلیارد دلار می‌رسد که از طریق حمایت مالی مستقیم ایران و مبادلات و سرمایه‌گذاری‌های بین المللی و از طریق شبکه‌های پولشوئی  تأمین می‌شود. 

«مارشال پلبگنسلی» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هماهنگ کننده امور مبارزه خارجی با تروریسم گفت: «این اطلاعات شامل اسامی حامیان مالی، حساب‌های بانکی، رسیدهای گمرکی و معاملات املاک و مستغلات می‌شود». 

این اعلامیه آمریکا برای ارائه پادش در بحبوحه نگرانی‌های روز افزون واشنگتن از رشد و توسعه نقش حزب‌الله در دولت لبنان و نقش پر رنگ این حزب در جنگ سوریه مطرح شده است. 

از زمان آغاز برنامه پاداش برای عدالت ویژه آمریکا در سال ۱۹۸۴، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به بیش از ۱۰۰ نفر که اطلاعاتی از تروریست‌ها یا طرح‌های حملات تروریستی ارائه داده‌اند، پرداخت شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید