روایت ظریف از اقدامات دولت ترامپ علیه ایران؛

اگر همراه من دزدی نکنید مجازات خواهید شد!

کدخبر: ۲۷۹۴۸۶
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دولت ترامپ را به «دزد سر گردنه» تشبیه کرد که یک گام فراتر از دزدی برداشته و به سایرین هم می‌گوید اگر همراه من دزدی نکنید، مجازات خواهید شد.
اگر همراه من دزدی نکنید مجازات خواهید شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح» که در مقر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، وارد نیویورک شد.

ظریف در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو معافیت‌های نفتی آمریکا، گفت: آمریکا پلیس دنیا نیست که معافیت بدهد یا معافیت‌ها را لغو کند.

وی افزود: ما نه به معافیت‌ها اهمیت می‌دهیم و نه به لغوشان، اما این بقیه دنیا هستند که باید ببینند آیا اجازه می‌دهند که کشوری به آنها بگوید شما حق ندارید قطعنامه شورای امنیت را اجرا کنید یا خیر.

وزیر خارجه کشورمان گفت: کشوری پیدا شده است و به دیگران می‌گوید شما حق ندارید یک قطعنامه شورای امنیت را که به اتفاق آرا تصویب شده، اجرا کنید و پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته است اگر این قطعنامه را اجرا کنید، شما را مجازات می‌کنم.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان افزود: حرکت آمریکا از دزد سر گردنه هم بدتر است زیرا دزدهای سر گردنه لااقل دیگران را مجبور به همراهی و دزدی نمی‌کنند اما آمریکا نه تنها خودش دزدی می‌کند و بر سر گردنه ایستاده بلکه به بقیه هم می‌گوید شما هم اگر همراه من دزدی نکنید، مجازات خواهید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به لزوم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، افزود: جمهوری اسلامی تصمیمش را خیلی وقت پیش گرفته است. این سایر کشورها هستند که باید تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند در مقابل این وضعیت سازش داشته باشند و یا مقاومت می‌کنند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید