تاریکخانه‌هایی که در شهرداری تهران پس از 10 سال هنوز ناشناخته اند

کدخبر: ۲۷۹۶۸۲
اقتصادنیوز :محمود میرلوحی می‌گوید: انتشار اطلاعات در سامانه شفافیت در جهت افزایش سرمایه‌های اجتماعی است و راهی که شورای شهر در این مسیر طی کرده غیر قابل برگشت است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اسکان نیوز، راه اندازی سامانه شفافیت یکی از یادگاری‌های خوب این دوره از مدیریت شهری برای پایتخت است. سامانه ای که در آخرین حضور محمدعلی نجفی میان کارکنان و مدیران شهری رونمایی شد.

انتشار لیست سفرهای خارجی مدیران ، قراردادهای میلیاردی ،حقوق مدیران ، محتوای پروانه‌های ساختمانی سال ۹۷، اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک گرفته‌اند و ...

اما به دلیل انتشار ناقص اطلاعات ،هر اتفاق تازه‌ای در این سامانه با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

 گاهی اطلاعات ناقص خبرنگاران و مقاومت برای تکمیل این اطلاعات از سوی مسئول اجرایی خبرساز می‌شود.

زمانی هم اطلاعات فیلتر شده اطلاعات شهرسازی و یا انتشار فیش‌های حقوقی که با دریافتی مدیران اختلاف زیادی دارد.

هر چند انتشار همین میزان اطلاعات در شهرداری تهران هم بی‌سابقه است اما ادامه انتشار اطلاعات ناقص می‌تواند شهروندان را به مدیران تازه شهر بدگمان و حس فریب را در آنها تقویت کند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران اما اعتقاد دیگری دارد. او معتقد است این حاشیه سازی ها از سوی  جریانی است که پس از 10 سال هنوز پستوها و تاریکخانه‌هایش ناشناخته باقی مانده و کسی نمی‌داند چه کرده اند.

او به حاشیه سازی‌هایی که پس از انتشار فیش‌های حقوقی مدیران شهری انجام شد اشاره می‌کند  ومی‌گوید: این موضوع باعث خوشحالی است چرا که هدف ما همین است. کسانی که این جریان را نقد می‌کنند فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند تا مردم بدانند معاون اجرایی شورای شهر کنونی با معاون اجرایی شورای شهر قبلی چه تفاوت حقوقی داشته است.

 او با بیان این که در شرایط فعلی کشور، سرمایه‌های اجتماعی به شدت آسیب دیده می‌گوید: انتشار اطلاعات و شفافیتی که در شهرداری ایجاد شده در مسیر افزایش سرمایه اجتماعی است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که جایگاه شورای شهر و شهرداری تهران در شرایطی که سرمایه‌های اجتماعی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف به شدت در حال آسیب دیدن است، جایگاه بهتری است.در این میان ما مخالفانی هم داریم که هر کاری انجام می‌دهیم مخالفت کرده اما حاضر نیستند با گذشت زمان، هیچ بخش از فعالیت‌های گذشته خود را آفتابی و عیان کنند.

میرلوحی معتقد است مسیری که مدیریت فعلی شهر تهران در حوزه شفافیت طی کرده غیر قابل بازگشت است .

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر تهران هم با بیان این که شفافیت یکی از مطالبات مردم است و حق مردم است که بدانند چه اتفاقی در شهر در حال رخ دادن است  می‌گوید: انتقاداتی که به انتشار اطلاعاتی که ممکن است کامل نباشد وارد است اما نمی توان  صبر کرد تا تمام سازوکارهای شفافیت، فراهم و به یکباره منتشر شود. به نظر می‌رسد اگر قسمت‌های  آماده شده درسامانه بارگذاری شوند، قدم‌های بعدی سریعتر برداشته می‌شود اما اگر صبر کرد تا شهرداری همه اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهد و سپس در سامانه بارگزاری شود، کارها به کُندی پیش می‌رود.

 وی ادامه می دهد :  وقتی حقوق و مزایای پایه‌ای کارکنان شهرداری منتشر می‌شود، قدم بعدی این است که مزایای آنها هم منتشر شود. اگر صبر می‌کردیم تا مزایا احصاء شود، زمان طولانی می‌برد ولی همه می‌دانند که همه این مسائل در سامانه قرار می‌گیرد که می‌تواند مسائل غیرشفاف را به سمت شفافیت ببرد.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید