کردهای سوری در قبال فروش نفت سلاح آمریکایی می گیرند

کدخبر: ۲۸۰۰۸۵
اقتصادنیوز : منابع محلی در استان دیرالزور سوریه گزارش دادند که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) با همکاری ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا اقدام به احتکار نفت و گاز و فروش آن در قبال سلاح های آمریکایی و اسرائیلی می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع سوری گزارش دادند؛ با وجود اعلام اتمام نبرد با داعش، اخیرا محموله ای جدید از سلاح های آمریکایی و کمک های لجستیکی از سوی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا شامل موشک های ضد زره ، تانک های اسپایک اسرائیلی ، موشک های هدایت شونده با برد دقیق، سامانه پدافند هوایی ساخت آمریکا و موشک‌های دوش پرتاب ضد هوایی استینگر در اختیار عناصر قسد قرار گرفته است. 
این منابع در استان دیرالزور گزارش دادند که شبه نظامیان کرد گاز و نفت سوریه را با سلاح های آمریکایی و اسرائیلی معامله می کنند و عناصر قسد اکنون با اتمام نبرد با داعش در حال پیشبرد پروژه های خود با کمک نیروهای آمریکایی هستند و سیاست های خصمانه ای را ضد اهالی دیرالزور و دولت سوریه در پیش گرفته اند و اخیرا به توصیه آمریکا مذاکرات با دولت دمشق را به حالت تعلیق در آورده اند.
مناطق تحت کنترل کردهای دمکراتیک سوریه (قسد) روز جمعه شاهد برگزاری اعتراض ها ، تظاهرات و در خواست ها برای خروج شبه نظامیان کرد از این مناطق بودند.
براساس این گزارش اعتراض هایی که شبه نظامیان قسد سعی در سرکوب آن داشتند به دنبال بازداشت چهره ها و شیوخ عشایر از سوی این عناصر بود که در درگیری میان کردها و اهالی این مناطق و تیراندازی شماری از شهروندان سوری کشته و یا بازداشت شدند.
منابع محلی سوری گزارش دادند که شرایط در مناطق تحت کنترل قسد به دلیل هرج ومرج ،قتل و ربودن افراد و احتکار نفت از سوی شبه نظامیان و شرکت هایی که با آنها همکاری می کنند رو به وخامت است و نیروهای کرد اقدام به سربازگیری اجباری از میان جوانان کرده اند تا از آنها در سرکوب های مستمر و بازداشت اهالی دیرالزور استفاده کنند.
در هفته های گذشته در پی کشته شدن یک جوان و زخمی شدن سه نفر دیگر از عشایر دیرالزور به دست شبه نظامیان کرد، عشایر عرب اقدام به برگزاری تظاهرات کرده و به مقرهای کردها حمله و اقدام به آتش زدن و بیرون کردن عناصر کرد و نظامیان آمریکایی نمودند بطوری که این مساله باعث بروز حالت اضطراب و تنش در این مناطق شده است.
منابع محلی سوریه همچنین افزودند که شبه نظامیان قسد باهدف تغییر ساختار جمعیتی شهر رقه که گروه تروریستی داعش آن را مرکز خلافت خود قرار داده بود و توسط نیروهای دمکراتیک کرد به پشتیبانی آمریکا آزاد شد، تصمیم گرفته اند که آوارگان موجود در شهر رقه را که در این شهر هیچ کفیلی ندارند ظرف 20 روز از اخراج کنند در حالی شهروندان سوریه نمی پذیرند که برای زندگی در خاک کشور خود نیاز به کفیل داشته باشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید