واکنش وزیر کشور به ارسال پیامک‌های امنیت اخلاقی

کدخبر: ۲۸۰۲۴۸
اقتصادنیوز: وزیر کشور در خصوص ارسال پیامک‌های امنیت اخلاقی به رانندگان، گفت: نیروی انتظامی باید به قانون عمل کند و در قانون به رعایت مسائل اخلاقی تاکید شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روسا و فرماندهان نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی جانشین فرمانده معظم کل قوا در امور ناجا و وزیر کشور در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران به تسهیلات دولت برای مناطق سیل زده پرداخت و اظهار داشت: در سیل اخیر در کشور همه مراکز تخریب شده شناسایی شده است و 174هزار واحد مسکونی تخریب شده نیاز به بازسازی دارد.

وی گفت: بازسازی ها و پرداخت خسارات آغاز و خسارات کشاورزان برآورد و در حال پرداخت هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش می کنیم بازسازی ها کمتر از یک سال انجام شود، گفت:  همچنین برنامه ریزی کرده ایم کار بازسازی واحدهای مسکونی به صورت 10هزار و 5هزار واحدی را به دستگاه های مختلف واگذار کنیم.

رحمانی فضلی در رابطه با تسهیلات دولت در سیل اخیر گفت: 35هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت در نظر گرفته است که از این مقدار باید 9هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شود تا امروز 5هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین 5هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات از طریق تملک دارای پرداخت می شود و به تناسب هزینه ها، دولت پرداختی‌ها را افزایش می دهد.

وزیر کشور در خصوص ارسال پیامک های امنیت اخلاقی به رانندگان گفت:نیروی انتظامی باید به قانون عمل کند و در قانون رعایت مسائل اخلاقی تاکید شده است.

رحمانی فضلی گفت: نیروی انتظامی تا امروز در برابر مسائل اجتماعی و برای برخورد با برخی مظاهر اجتماعی وارد شده ، ضمن اینکه گشت های ارشاد وجود داشت و همچنین از طریق ارسال پیامک و نامه و با مستندات به افراد تذکر می داد اما اگر این تذکرات چندین بار تکرار شود نیروی انتظامی باید وارد عمل شود و این اقدام هم گرفتن تعهد است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید به گونه ای رفتار کنند که دشمنان سوء استفاده کنند، گفت: مردم سعی کنند که قانون شکی نداشته باشند و پلیس هم نباید به گونه ای برخورد کند که بین مردم و پلیس فاصله ایجاد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید