چرا اوباما شخصا به نامزدی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ واکنش نشان نداد؟

کدخبر: ۲۸۰۳۲۳
اقتصادنیوز: «جو بایدن» در خصوص اینکه چرا باراک اوباما به نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ واکنش نشان نداده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی یو اس‌ ای تودی، کمی بعد از اینکه جو بایدن آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های  انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا  اعلام کرد، «کیتی هیل» سخنگوی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در بیانیه‌ای نامزدی بایدن به عنوان معاون اوباما در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۰۸ را یکی از بهترین تصمیمات رئیس جمهور پیشین آمریکا توصیف کرد.

به رغم انتشار این بیانیه، باراک اوباما به صورت رسمی و شخصی ورود معاونش به رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تحسین نکرد. عدم واکنش شخص اوباما به نامزدی بایدن در انتخابات آتی، موجب گمانه زنی‌های متفاوت برخی رسانه‌ها شده بود.

جو بایدن اخیرا در «ویلمینگتون» ایالت دلاور در این خصوص به خبرنگاران توضیح داد و اظهار داشت خودش (بایدن) از اوباما خواسته است تا از تحسین وی و انتشار بیانیه خودداری کند.

بایدن گفت: من از رئیس جمهور اوباما خواستم تا تحسین نکند. هر کس این رقابت را ببرد باید بر اساس شایستگی خود برنده شود.

اوباما تاکنون بیانیه تحسین – حداقل عمومی—برای هیچ یک از نامزد‌های دموکرات رقابت سال ۲۰۲۰ از جمله بایدن منتشر نکرده است. در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶، اوباما رسما حمایت خود از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را اعلام کرد که در نهایت به شکست او در مقابل ترامپ منجر شد.

با این حال، تنی چند از دموکرات‌ها از جمله کریس کونز، سناتور دلاور، باب کیسی، سناتور پنسیلوانیا، دوگ جونز و سناتور آلاباما، ضمن تحسین بایدن رسما حمایت خود را از او اعلام کردند.

بایدن برای سومین مرتبه است که جهت ورود به کاخ سفید وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود. او در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ در این رقابت‌ها شرکت کرد. پیش از اعلام نامزدی او در رقابت‌های ۲۰۲۰، بسیاری از نظرسنجی‌ها از بخت بالای او برای پیروزی در انتخابات و به چالش کشیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا خبر دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید