واشنگتن پست:ترامپ رقبای انتخاتی خود را مورد حمله قرار می دهد

کدخبر: ۲۸۰۳۲۷
قتصادنیوز: واشنگتن پست در یادداشتی با اشاره به آرایش سیاسی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا نوشت: ترامپ می تواند دمکرات ها را هدف حملات خود قرار دهد و دمکرات ها پراکنده خواهند شد.

به گزارش اقتصدنیوز به نقل از ایرنا؛ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول به میزان 3.2 درصد اولین واقعیتی است که در نوامبر 2020 مورد توجه خواهد بود زیرا نشان می دهد که در آن زمان اقتصاد کجا خواهد بود: از هم اکنون مشخص است که اقتصاد در رکود نخواهد بود؛ رکود زمانی ثبت می شود که رشد اقتصادی برای دو دوره سه ماهه یا بیشتر منفی باشد. اما اقتصادی که دونالد ترامپ آن را مدیریت می کند رکود اقتصادی در آن نامحتمل است. 
جای تعجب نیست که ترامپ با میزان تائید بالای 80 درصد، بر حزب جمهوریخواه استیلا دارد و این درحالی است که سطح آمادگی در ارتش احیا شده و رابطه با (رژیم) اسرائیل قوی ترین متحد آمریکا در نزدیکترین وضعیت در چند دهه گذشته است. 
در همین حال، دمکرات ها با انتخاب های سختی رو به رو هستند. سناتور برنی سندرز یا کامالا هریس یا جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا کدامین انتخاب مناسب خواهد بود. 
سندرز و هریس بیش از حد چپ گرا هستند و بایدن نیز سال های خوب خود را پشت سر گذاشته است. محتمل است که نامزدی دمکرات ها به شخصی مانند 'پیت بوتیگیگ' شهردار شهر 'ساوت بند' ایندیانا برسد. ترامپ می تواند شخص تازه وارد را هدف حملات خود قرار دهد و دمکراتها پراکنده خواهند شد. 
نویسنده این مطلب با اشاره به سطح پایین بیکاری و وضعیت خوب بازارها اضافه می کند: احتمال دارد که در پاییز 2020 نیز وضعیت همینگونه باشد. تحقیقات مولر هم به پایان رسیده و هیچ زد و بندی در کار نبوده است. دمکراتها باید روی موضوع دیگری بجز اقتصاد خوب، بیکاری پایین، مواضع روشن درباره متحدان و دشمنان و بازسازی ارتش رقابت کنند. محکوم کردن همه چیز درباره ترامپ بجز هر آن چیزی که به دست آورده و باراک اوباما نمی توانست یا نمی خواست به آن برسد، کاری دشوار و تقریبا غیرممکن است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید