تجمع برخی کارگران یک شرکت پیمانکاری مترو تهران

کدخبر: ۲۸۰۵۲۶
اقتصادنیوز : عده ای از کارگران یک شرکت پیمانکاری خدمات مترو فعال در ایستگاه پایانه «فتح آباد» در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن حقوق، عیدی، سنوات و بیمه خود خواندند امروز (دوشنبه) در محل ایستگاه مترو شهرری تجمع کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایستگاه فتح آباد به عنوان بزرگترین پایانه تعمیراتی قطارهای مترو در باقرشهر معرفی می شود.
این کارگران تجمع کننده که تعدادشان افزون بر یکصد نفر برآورد می شد ادعا کردند در بخش های خدماتی، حین سرویس، فضای سبز و قطارشویی شرکت پیمانکاری با عنوان «پیمان مرو» فعالیت دارند و خواهان رسیدگی به وضعیتشان بودند.
این تجمع حوالی ظهر با وعده پیمانکار مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران به پایان رسید.
یکی از کارگران معترض در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 6 ماه بیمه، عیدی و پنج سال سنوات از طرف شرکت پرداخت نشده و بارها خواستار حقوق معوقه بوده ایم اما نتیجه بخش نبوده است.
وی بیان کرد: متولیان شرکت پیمانکاری بارها اعتراض «210» کارگر خدماتی را که در محل فعالیتشان دست از کار کشیده بودند مشاهده کرده اند اما هیچ عنوان واکنشی در خصوص اجرای تعهدات در قبال کارگران نداشته اند.
این کارگر اضافه کرد: قرارداد این شرکت با مترو تهران تا پایان اردیبهشت ماه امسال پایان می یابد و از مسئولان می خواهیم نگذارند حق و حقوق ما پایمال شود.
تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مسئولان این شرکت پیمانکاری بی نتیجه ماند.
همچنین خبرنگار ایرنا در این باره با «علی امام» مدیرعامل شرکت قطارشهری(مترو) تهران و حومه تماس گرفت که پاسخ داد: این پیمانکار در مجموعه «بهره برداری» فعالیت دارد و ارتباطی با شرکت قطار شهری ندارد.
وی در عین حال افزود: شرکت مترو بودجه را براساس برنامه به شرکت های پیمانکاری پرداخت می کند و شرکت های پیمانکار باید به تعهداتشان در قبال کارگران پایبند باشند.
خبرنگار ایرنا تا زمان انتشار خبر تلاش کرد با مسئولان شرکت بهره برداری مترو نیز تماس بگیرد که موفق نشد؛ مسئول روابط عمومی این شرکت گفت با مدیرعامل تماس بگیرید و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیز اعلام کرد در جلسه است و فعلا نمی تواند پاسخ دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید