فعالیت های فیس بوک بنابر دلایل امنیتى بررسی می شود

کدخبر: ۲۸۰۵۷۲
اقتصاد نیوز: مطابق اخبار جدید، به نظر می رسد فعالیت های فیس بوک به دلیل جمع آوری غیرمجاز اطلاعات تازه از کاربران، به زودی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
فعالیت های فیس بوک بنابر دلایل امنیتى بررسی می شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،فعالیت های فیس‌بوک بار دیگر به دلایل امنیتى مورد تحقیق و بررسى قرار خواهد گرفت. دفتر دادستان کل نیویورک تایید کرد که دستور تحقیقات جدیدى علیه فیس بوک را صادر کرده که علت آن جمع آورى غیرمجاز بیش از 1.5 میلیون پایگاه داده از ایمیل هاى کاربران این شبکه اجتماعى بوده است. این دستور در پى گزارش هاى اخیر مبنى بر استفاده فیسبوک از فهرست تماس هاى برخى از کاربران این شبکه اجتماعى که پس از سال 2016 عضو آن شده اند، داده شده است.

فیس بوک

‎دفتر دادستان کل نیویورک طى بیانیه اى اظهار داشت که فیس بوک دفعات متعددى ثابت کرده که توجه چندانى به حریم داده هاى کاربران خود ندارد و آن ها را کندوکاو نیز مى کند؛ در حالى که فیس بوک ادعا کرده این 1.5 میلیون پایگاه داده توسط پروسه اى از تایید ایمیل جمع آورى شده اند. با این حال به نظر مى رسد مجموع افرادى که اطلاعاتشان از این طریق جمع آورى شده، از عدد اعلام شده بسیار کمتر است.

فیس‌بوک که به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعى جهان نیز شناخته مى شود، ادعا کرده جمع آورى این داده ها غیرعمدى بوده و طى پروسه تاییدی که از کاربران درخواست وارد کردن رمز عبور ایمیلشان را داشته، انجام شده است. استفاده از این روش تایید اکنون توسط فیس بوک متوقف شده است.

مطابق اخبار اخیر، این داده ها توسط فیس بوک جهت بهبود پروسه هاى تبلیغاتى و ارتباطات دوستانه مورد استفاده قرار گرفته، اما به کاربران اعلام نشده که فهرست تماس ها و داده هاى این فهرست جمع آورى شده است. فیس بوک در ادامه اظهار داشته که این شیوه جمع آورى داده ها اکنون متوقف شده و این داده ها به زودى حذف خواهند شد. به استناد نیویورک تایمز، این تحقیقات قرار است جهت کشف شیوه جمع آورى این داده ها و تاثیر یا عدم تاثیر آن ها بر سایر کاربران فیس بوک انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید