توضیحات دادستانی درباره بازداشت سرپرست شعب یکی از‌ بانک‌های کشور

کدخبر: ۲۸۰۶۹۶
اقتصادنیوز: دادستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد علت بازداشت سرپرست شعب بانک ملت استان را براساس تحقیقات صورت گرفته، اخذ وجوه کلان در قبال اقدامات غیرقانونی و پرداخت تسهیلات و غیره اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر شمس در رابطه با جزئیات این خبر اظهار کرد: در ادامه اقدامات صورت گرفته به منظور اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادی، با اشرافیت سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه قضائی، نامبرده شناسایی و پس از مستندسازی تخلفات، زمینه عزل مشارالیه فراهم و نامبرده جلب و بازداشت شد.

این مقام قضائی افزود: این متهم در تحقیقات صورت گرفته، اخذ وجوه کلان در قبال اقدامات غیر قانونی و پرداخت تسهیلات و غیره را پذیرفته است.

دادستان یزد تصریح کرد: این فرد با توجه به اشرافیت بر موضوعات پولی و بانکی اقدام به اخذ رشوه از روش‌های غیر رسمی مانند اخذ ارز، مسکوکات طلا و خرید با واسطه و با کارت بانکی مشتری می‌کرد که از رصد سیستم امنیتی و قضائی استان مخفی نمانده بلکه اتهام پولشویی نیز به اتهامات این متهم اضافه شده است.

شمس، برخورد قاطع و بدون خط قرمز با متخلفان به منظور حفظ سلامت نظام اداری استان و کمک به رونق تولید را در دستور کار دستگاه امنیتی و قضائی استان ذکر و بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفاسد اقتصادی یکی از دغدغه‌های مسئولان عالی قضائی و یکی از وجوه همت مقامات قضائی استان است و در همین راستا در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی صورت پذیرفته است.

وی ابراز کرد: در بسیاری از موارد بدون تشکیل پرونده قضائی از شکل گیری مفاسد با ورود به موقع و تذکر و هشدار پیشگیری شد و در موارد معدودی به ناچار، اقدامات به تشکیل پرونده قضائی و برخورد جدی ختم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد ضمن حمایت از مدیران پاک‌دست و زحمت‌کش استان، خاطرنشان کرد: درصد بسیار بالایی از مسئولان و قاطبه مدیران در اوج سلامت کاری و تعهد خدمتی به سر می‌برند و اینکه در هر طیف، صنف و جمعیتی اندکی از آنان دچار لغزش و خطا شوند، طبیعی است که در این موارد نیز دستگاه قضائی بر حسب وظیفه ذاتی وارد میدان شده و برخورد قاطع قانونی خود را انجام خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید