واکنش روسیه به ادعای پمپئو درباره فرار مادورو

کدخبر: ۲۸۰۹۷۸
اقتصادنیوز؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد دروغ‎پردازی درباره اینکه رئیس‎جمهوری ونزوئلا قصد فرار از این کشور را داشته، بخشی از جنگ اطلاعاتی آمریکا است.
واکنش روسیه به ادعای پمپئو درباره فرار مادورو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به ادعای اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، گفت: واشنگتن تمام تلاش خود را برای بی‎اخلاق جلوه دادن ارتش ونزوئلا انجام داد و اکنون در راستای پیشبرد جنگ اطلاعاتی به دروغ‌پردازی روی آورده است.

پمپئو مدعی شده بود که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا صبح سه‎شنبه آماده ترک این کشور بوده حال آنکه روسیه رأی وی را تغییر داده است.

وی در این باره مدعی شد: آنها یک هواپیما تدارک دیده بودند. تا آنجایی که می‌دانیم قرار بود مادورو صبح حرکت کند اما روس‌ها گفتند که باید بماند!

گفتنی است روز گذشته گروه کوچکی از نظامیان ونزوئلا در همراهی با خوان گوایدو سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا، دست به کودتا زدند حال آنکه این اقدام با هوشیاری مردم و بخش بزرگی از ارتش که به مادورو وفادار است، ناکام ماند.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود که مسکو در امور داخلی ونزوئلا دخالت نمی‌کند و انتظار دارد دیگران نیز همین رویه را داشته باشند. وی همچنین افزود که کشورهای ثالث نباید نگران رابطه روسیه با دیگر کشورها باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید