انتقاد تند نماینده اصلاح‌طلب از تیم رسانه‌ای دولت/ وکیلی: افکار عمومی در دولت روحانی جایگاهی ندارد

کدخبر: ۲۸۱۲۸۴
اقتصادنیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم معرفی و تعیین یک سخنگو برای تبین تصمیمات و رویکردهای دولت از سوی رئیس‌جمهور انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر فوری، ۹ مرداد ۱۳۹۷ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که همزمان در مسند سخنگویی دولت نیز حضور داشت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "از رئیس‌جمهور درخواست نمودم به‌دلیل شرایط جدید اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسئولیت سخنگویی دولت را از دید دیگری بر عهده بگیرم که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت."

بعد از موافقت روحانی با استعفای نوبخت از سخنگویی دولت تقریبا بیش از یکسال است که علی‌رغم انتصاب رحمانی‌فضلی وزیر کشور به عنوان رئیس ستاداطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی نشستی از سوی وی برای تشریح رویکردها و دستاوردهای دولت صورت نگرفته است هرچند که رحمانی‌فضلی نیز بارها تاکید کرده است که وی سخنگوی دولت نیست و تنها مسئولیت اظهارنظر در امور اقتصادی را برعهده دارد.

بعد از دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مردم از حسن روحانی برای ارائه اطلاعات شفاف و واضح به خصوص درباره وضعیت اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد منتظر پاسخگویی بودند روندی که علی‌رغم مطالبه جریانات سیاسی چه در بدنه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان مسکوت مانده است و سبب شده تا تیغ تند منتقدین دولت به سمت بدنه اطلاع‌رسانی دولت و رویکرد ضعیف این نهاد سرازیر شود.

در گفت و گو با محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و از مدیران مطبوعاتی کشور درباره رویکرد رسانه‌ای دولت صحبت کردیم.

وی با اشاره به اینکه نداشتن سخنگو ضعف تیم اطلاع‌رسانی دولت از ایرادات بنیادی دولت روحانی است، اظهار کرد: دولت روحانی توجهی را که باید به حوزه رسانه داشته باشد ندارد و این امر به این دلیل است که در این دولت افکار عمومی از اهمیت بالایی برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اگر برای افکار عمومی وزن و ارزش قائل باشیم، قطعا به لوازم و رویکردهای آن پایبند خواهیم بود.

وکیلی خاطرنشان کرد: بالاخره افکارعمومی و جلب رضایت مردم در منظومه عملکرد دولتمردان اقتضا می‌کند که تعامل دولت با رسانه‌ها تاثیرگذار باشد و حوزه سخنگویی برای پاسخگویی شفاف و روشن باشد.

وی تاکید کرد: من معتقدم پاشنه آشیل دولت جایگاه پایین افکار عمومی در منظومه فکری ساختارش است و اگر دولت به لوازم احترام به افکارعمومی پایبند بود هم الان سخنگویی قابلی داشت و هم موقعیتی که در تعامل با رسانه‌ها داشت از وضعیت فعلی بهتر بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این گلایه از طرف اصحاب رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی وجود دارد و عملکرد و تصمیمات دولت به درستی تبین نمی‌شود و بازار شایعات بیش از واقعیت هجمه علیه دولت ایجاد می‌کند از این رو ما دولتی منفعل را در حوزه افکار عمومی شاهد هستیم و یک دولت موج‌آفرین و سوار بر مسائل و پاسخگو‌ نیست و یک دولت لحظه‌ای است که به موج‌ها پاسخ دیرهنگام می‌دهد و یا با استدلال‌های غیرمنطقی از زیر بار آن شانه خالی می‌کند.

وکیلی با بیان اینکه از زمان تعیین سخنگو برای دولت بی‌اطلاعم، اظهار کرد: تا زمانی که رویکرد رسانه‌ای دولت اصلاح نشود وضعیت فعلی برخورد رسانه‌ها با دولت پابرجا است از این رو لازم است که دولت هرچه در جهت تعیین و معرفی یک سخنگو وارد عمل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید