روسیه: همکاری با ایران به خاطر تحریم های آمریکا متوقف نمی شود

کدخبر: ۲۸۱۴۶۵
اقتصادنیوز : معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تهدید به اعمال تحریم های جدید نمی تواند همکاری های ایران و روسیه از جمله در عرصه هسته ای را متوقف کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه روز شنبه به ریانووستی گفت: ما از مدتها پیش در شرایط تحریم های آمریکا علیه روسیه قرار داریم؛ یادآوری می کنم این تحریم ها از سال 2012 وضع شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت، روسیه به بکارگیری چنین شیوه غیرقانونی ازسوی آمریکا عادت کرده است. 

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران در صورت گسترش نیروگاه هسته ای بوشهر و انتقال اورانیوم غنی شده از این کشور در عوض سنگ اورانیوم وضع خواهد کرد.

طرف آمریکایی همچنین خواستار خودداری ایران از غنی سازی مواد رادیواکتیو و فرآوری پلوتونیم شد. 

ریابکوف در ادامه خاطرنشان کرد: تهران تجربه بیشتری در این عرصه (تحریم ها) دارد؛ در این رابطه مسکو با این گونه تهدیدها با آرامش برخورد می کند و تن به فشار نمی دهد. 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه بطور هدفمند همکاری های خود با ایران ازجمله در عرصه انرژی هسته ای را مطابق با قوانین بین المللی و قوانین ملی دو کشور گسترش خواهد داد. 

وی افزود: این روند صرف نظر از اقداماتی که شرکای آمریکایی بکار می گیرند و آنطور که خود می گویند حق فراملی خود را برای اجرای قوانین ملی اجرا می کنند، ادامه خواهد یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید