جزئیات طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه رمضان

کدخبر: ۲۸۱۵۸۷
اقتصادنیوز: کاهش طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه رمضان، تمدید مهلت استفاده از طرح‌های ترافیک سال ۹۷ تا ۲۵ اردیبهشت، زمان فعالیت فست فودها، رستوران‌ها و سینما‌ها در ماه رمضان، آغاز طرح تخفیفات ویژه رمضان در میادین میوه و تره بار، پارک پردیسان در معرض تهدید و ... گزیده‌ای از اخبار منعکس شده در بسته اجتماعی امروز است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان،  کاهش طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه رمضان، تمدید مهلت استفاده از طرح‌های ترافیک سال ۹۷ تا ۲۵ اردیبهشت، زمان فعالیت فست فودها، رستوران‌ها و سینما‌ها در ماه رمضان، آغاز طرح تخفیفات ویژه رمضان در میادین میوه و تره بار، پارک پردیسان در معرض تهدید و ... گزیده‌ای از اخبار منعکس شده در بسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

• کاهش طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه رمضان
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت گفت: طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از ماه مبارک رمضان یک ساعت کاهش می‌یابد. به گزارش مهر، محمد رازقی اظهار داشت: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان از فردا مورخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۸، جهت رفاه حال شهروندان و روزه‌داران، طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از فردا یک ساعت کاهش می‌یابد و به جای این‌که این طرح‌های ترافیکی ساعت ۱۹ اتمام یابد در ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد.

• تمدید مهلت استفاده از طرح‌های ترافیک سال ۹۷ تا ۲۵ اردیبهشت  
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک گفت: تمام سهمیه‌های طرح ترافیک سال ۹۷ تا ۲۵ اریبهشت سالجاری قابل استفاده است. به گزارش فارس، عمار سعیدیان‌فر در ارتباط با مهلت استفاده از سهمیه‌های طرح ترافیک سال ۹۷ اظهار داشت: تمام سهمیه‌های سال ۹۷ تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری تمدید شد. گفتنی است طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) از ابتدای تیر سالجاری اجرایی خواهد شد.
• زمان فعالیت فست فودها، رستوران‌ها و سینما‌ها در ماه رمضان
رئیس پلیس پایتخت گفت: فعالیت رستوران‌ها، مراکز طبخ غذا و فست فود‌ها در ماه مبارک رمضان از سحر تا یک ساعت قبل از افطار ممنوع است. حسین رحیمی اظهار کرد: فعالیت مراکز طبخ غذا، فست فودها، رستوران‌ها و سینما‌ها از سحر تا یک ساعت قبل از افطار ممنوع است. به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: اگر مراکزی قصد توزیع غذا به بیرون از رستوران‌ها را دارند، باید با هماهنگی پلیس اماکن این اقدام را انجام دهند، همچنین وضعیت تردد شهروندان پایتخت در محدوده زوج یا فرد در ایام ماه رمضان اعلام خواهد شد. در ایام ماه مبارک رمضان عرضه غذا از سحر تا یک ساعت قبل از افطار ممنوع است

• آغاز طرح تخفیفات ویژه رمضان در میادین میوه و تره بار از فردا
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از آغاز طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان در میادین میوه و تره بار همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد. سید سعید راد با اعلام اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان و در قالب طرح تخفیفات، خدمات ویژه‌ای را برای شهروندان در نظر گرفته‌ایم، گفت: میانگین قیمت انواع میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره بار به طور متوسط ۳۴ درصد زیر قیمت سطح شهر است که این اختلاف قیمت در مورد برخی میوه‌ها به ۵۰ درصد نیز می‌رسد. به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان همه محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار را شامل می‌شود، اظهار کرد: این تخفیفات برای انواع عسل ۲۰ درصد، انواع دستمال کاغذی در بسته بندی پلاستیکی ۱۵ درصد، انواع آب معدنی و آب آشامیدنی ۱۵ درصد و انواع نمک، ادویه و سبزیجات خشک بسته بندی شده ۱۵ درصد است.
• پارک پردیسان در معرض تهدید
یک عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پوشش گیاهی پارک پردیسان در معرض تهدید است به لزوم رسیدگی شهرداری به این پارک تاکید کرد. حجت نظری گفت: ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری از پارک پردیسان در ماه‌های آغازین فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم، در تفاهم نامه‌ای به شهرداری تهران واگذار شده است. اما گویا شهرداری اقدام چندانی در این پارک انجام نداده و آنچه هم انجام شده خود محل اشکال است. به گزارش تسنیم، وی افزود: وضعیت سرویس‌های بهداشتی و امکانات اولیه در این پارک مناسب نیست و متاسفانه گویا پیمانکار فضای سبز پارک نیز توجهی به پوشش گیاهی و ارزش گیاهان بومی این پارک ندارد. احتمالا می‌دانید که بیش از ۳۵۰ نوع گونه گیاهی خودرو و بومی در پارک پردیسان شناسایی شده که متوجه شدم اخیرا برخی از عوامل فضای سبز، اقدام به تخریب بخش‌هایی از این پوشش گیاهی ارزشمند کرده‌اند.
• سردیس مشایخی نسبتی با چهره ملی وی ندارد
عضو شورای شهر تهران گفت: در میان سردیس‌های ساخته شده، سردیس مرحوم مشایخی نسبتی با چهره ملی آن ندارد. احمد مسجدجامعی در تذکری در ارتباط با ساخت سردیس جمشید مشایخی گفت: به نظرم سردیس ساخته شده، هیچ ربطی با مرحوم مشایخی ندارد و از لحاظ زیباشناسانه شایسته وی نیست. به گزارش ایلنا، وی در ادامه عنوان کرد: شهرداری باید برای چهره‌های ملی فکر مناسبی کند، تاکنون سردیس‌های متفاوتی از هنرمندان مختلف همچون نیمایوشیج، سهراب سپهری، پروین اعتصامی و ... ساخته شده که همه این سردیس‌ها ساخت آن به لحاظ قانونی مسیری را طی و کمیته‌ای آن را بررسی و سپس ساخته شدند.
• هیچ برنامه‌ای غیر از اجرای سند تحول در دستور کار نداریم
وزیر آموزش و پرورش در حوزه ساخت و ساز جدید در مدارس گفت: کلاس‌های غیرایمنی که برای دانش آموزان ما خطرناک بود از گردونه خدمت آموزش و پرورش خارج شد. سید محمد بطحایی ادامه داد: ما در سال ۹۷ سند تحول بنیادین را مورد بازبینی قرار دادیم و حلقه‌های استقرار آن را تکمیل کردیم. لازم بود زیر نظام‌های شش گانه تهیه و ابلاغ شود که خوشبختانه ما سه زیر نظام را آماده کردیم، اما سه زیرنظام دیگر باقی مانده بود تا اجرای سند تحول کامل شود. بعد از آن برنامه‌های مبتنی بر سندتحول را در دستور کار قرار دادیم. هر کدام از زیرنظام‌های سند تحول یک سری برنامه‌هایی را تهیه و ابلاغ کرده که اجرای این برنامه‌ها به معنای اجرای سند تحول است.

• بانک‌ها کارت یارانه را به عنوان ضمانت بازپرداخت «وام ازدواج» نمی‌پذیرند
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از آغاز پرداخت وام ۳۰ میلیونی ازدواج جوانان خبر داد. محمد مهدی تندگویان با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج درسال ۹۸، پنجم فروردین از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است، گفت: تا روز گذشته ۲۷ هزار و ۲۱۶ نفر وام ۳۰ میلیونی ازدواج را دریافت کرده‌اند. به گزارش ایسنا، وی درباره نحوه تضامین تسهیلات ازدواج جوانان افزود: سال گذشته مجلس استفاده از کارت یارانه بانکی را به عنوان ضمانت وام ازدواج پیشنهاد داد، معاونت جوانان نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد، آن را پیگیری کرد، اما یکی از مشکلات این طرح این است که عدد بازپرداخت وام خیلی بیشتر از سقف یارانه پرداختی است و بانک‌ها در این مورد به مشکل برخورده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید