اعتماد را از فوتبال ایران نگیرید

کدخبر: ۲۸۱۶۳۷
​اقتصاد نیوز:صحبت‌های اخیر هافبک ماشین سازی و سرمربی پارس جم شائبه‌هایی ایجاد کرده که پرداختن به آنها اثری جز تخریب چهره فوتبال و سلامت آن در بین دوستدارانش ندارد.
اعتماد را از فوتبال ایران نگیرید

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایلنا، دیدار سپاهان - ماشین سازی که در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد مثل اکثر دیدارهای هفته‌های اخیر تیم‌های بالا نشین جدول خالی از حاشیه و جنجال نبود.

مصاحبه جنجالی بهزادی کریمی

در حالیکه ماشین‌سازی این بازی را با نتیجه 2 بر صفر باخته بود، فرید بهزادی کریمی، هافبک ماشین‌سازان ادعا کرد که در تبریز کسی مایل به قهرمانی پرسپولیس نیست و به همین دلیل هفته آینده با تمام قوا مقابل سرخپوشان تهرانی قرار گرفته و از این تیم امتیاز می‌گیرند تا مسیر قهرمانی سپاهان هموار شود. این اظهارات با واکنش‌های مختلفی همراه بود و باشگاه پرسپولیس هم از این بازیکن شکایت کرد و عنوان کرد باید بازی با سپاهان بررسی شود و ابهامات موجود رفع شود.

اینکه چقدر می‌شود صحبت‌های بهزادی را که مشخصاً در مورد بازی هفته بعد با پرسپولیس بود را به بازی مقابل سپاهان ربط داد باید بررسی شود ولی عملکرد او در دیدار با سپاهان خوب بود و در سایت آنالیز متریکه بیشترین نمره را گرفت.

photo_۲۰۱۹-۰۵-۰۴_۲۱-۰۹-۵۳

سمت دیگر ماجرا نفع و زیان این دیدار برای فوتبال تبریز بود. ماشین سازی با تراکتورسازی توسط مالکیت مشترک اداره می‌شوند و چند هفته قبل و پیش از شروع دیدارهای حساس هفته‌های پایانی با توجه به بازی‌هایی که ماشین‌سازی با رقبای مستقیم تراکتور داشت، پاداش سنگین و قابل توجهی برای نتیجه گرفتن در هر بازی برای این تیم در نظر گرفته شده بود تا بتواند مسیر قهرمانی و یا کسب سهمیه سرخپوشان تبریزی را هموار کند و این موضوع در بازی با سپاهان هم صدق می‌کرد. نتیجه گرفتن ماشین‌سازی مقابل سپاهان به سود تراکتورسازی و فوتبال تبریز بود چرا که شانس این تیم برای گرفتن سهمیه بیشتر می‌شد.

ماشین‌سازی بازی خوبی مقابل سپاهان انجام داد و موقعیت‌های زیادی روی دروزاه این تیم خلق کرد که با عملکرد خوب خط دفاع و بعضاً خوش شانسی طلایی‌پوشان وارد دروازه نشد و در ادامه روی یک حمله سریع این تیم غافلگیر شد و گل دوم را دریافت کرد.

روز گذشته هم مهدی تارتار، سرمربی پارس جم در برنامه فوتبال برتر عنوان کرد که علاقه‌مند به قهرمان شدن پرسپولیس است و این صحبت در حالی مطرح شد که پارسی‌ها باید در هفته پایانی به مصاف پرسپولیس رفته و به نوعی در سرنوشت قهرمانی این تیم تاثیر مستقیم دارند. اگر بنا بر این باشد که با هر صحبتی از سوی هرکس بحث تبانی و کم کاری مطرح شود می‌توان روی این صحبت هم مانور داد ولی در شرایط عادی و فوتبالی، نه پیروزی سپاهان مقابل ماشین سازی در زمین خودی اتفاق عجیبی است و نه برتری پرسپولیس با انگیزه قهرمانی مقابل پارس جم بی‌انگیزه و البته بحران زده نیاز به دلایل غیر فوتبالی دارد و مطرح کردن این موارد تنها به زشت کردن چهره فوتبال و گرفتن اعتماد مخاطبین آن اثر دیگری نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید