سخنگوی کمیسیون فرهنگی: تعداد کسانی که تغییر دین دادند اندک است

کدخبر: ۲۸۱۷۲۱
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : اینطور نیست که ما تصور کنیم موجی از مسیحیت در کشور ترویج پیدا کرده و افراد زیادی به دین مسیحیت گرایش پیدا کردند، بلکه این افراد تعداد محدودی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر فوری، احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر اطلاعات درباره تغییر دین و گرایش افراد به مسیحیت گفت: وزیر اطلاعات قطعا با اطلاعات قوی و مستدل سخن گفته است اما اظهارات نباید دل شهروندان را خالی کند.

 آزادیخواه درباره گرایش افراد به مسیحیت ادامه داد: اینطور نیست که ما تصور کنیم موجی از مسیحیت در کشور ترویج پیدا کرده و افراد زیادی به این دین گرایش پیدا کردند، بلکه این افراد تعداد محدودی هستند.

وی با اشاره به این مساله که نباید تصور کرد اعتقادات جهان اسلام به خطر افتاده است، ادامه داد: این مساله تغییر دین اکنون آنقدر اپیدمی و شایع نشده که تصور کنیم کشور را در برگرفته است و ممکن است اعتقادات جهان اسلام را به خطر بیندازد. این افراد نادر هستند اما نمی‌توان گفت که در آینده هم نادر هستند و آسیب رسان نخواهند بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فقط گرایش به مسیحیت زیاد شده یا گرایش به فرقه‌های دیگر هم در کشور مشاهده می‌شود یا نه ادامه داد: تعداد بسیار کمی، شاید از 3 میلیون نفر، یک یا دو نفر به فرقه‌های انحرافی گرایش پیدا کرده باشند. 

وی تاکید کرد: ممکن است ما در کشور اکنون فرقه‌ها یا نحله‌های انحرافی هم داشته باشیم اما در موقعیت کنونی بیشتر باید نگران فرقه‌های انحرافی مانند عرفان‌های نو ظهور، عرفان حلقه و گرایشاتی این چنینی بود که می‌توانند آسیب زا باشند. 

آزادیخواه با تقدیر از خدمات وزارت اطلاعات در ارشاد افرادی که تغییر دین دادند، گفت: وزارت اطلاعات بسیار به موقع توانست افرادی که تغییر دین دادند را شناسایی کند و اقدامات ارشادی بسیار خوبی هم برای این افراد انجام داده است. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان توصیه کرد که ماه مبارک رمضان در دانشگاه‌ها، کلاس‌های اعتقادی و ... برای نشان دادن درست دین اسلام جدی گرفته شود تا کشور از این آزمون هم سربلند بیرون بیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید