WSJ و NBC منتشر کردند؛

آخرین نظرسنجی درباره میزان مقبولیت ترامپ در آمریکا

کدخبر: ۲۸۱۸۰۳
اقتصادنیوز؛ روزنامه وال‌استریت ژورنال نتایج نظرسنجی مشترک این روزنامه با شبکه خبری ان بی سی را منتشر کرد. این نتایج نشان می‌دهد که اگرچه 51 درصد آمریکایی‌ها عملکرد کلی دونالد ترامپ را قبول ندارند، اما به همان میزان از عملکرد وی در حوزه اقتصادی رضایت دارند.
آخرین نظرسنجی درباره میزان مقبولیت ترامپ در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ WSJ در گزارش روز گذشته (یکشنبه) خود نتایج نظرسنجی مشترک این روزنامه با شبکه خبری NBC را منتشر کرد و نوشت: میزان مقبولیت شغلی ترامپ فقط مورد تایید 46 درصد رای دهندگان آمریکایی است. 

اکثریت آمریکایی ها در 19 نظرسنجی از 20 نظرسنجی درباره مقبولیت شغلی ترامپ از زمان روی کار آمدن وی گفته اند که عملکرد او را به عنوان رئیس جمهوری آمریکا نمی پذیرند. 

اما یکی از حوزه هایی که به نظر می رسد میزان محبوبیت ترامپ در حال افزایش است، نحوه مدیریت اقتصادی است. 

همان درصد از آمریکایی های که می گویند عملکرد کلی ترامپ را قبول ندارند (51 درصد) با عملکرد او در حوزه اقتصاد موافق هستند و به همین ترتیب 41 درصد از آمریکایی ها می گویند از نحوه مدیریت اقتصادی ترامپ راضی نیستند. 

وال استریت ژورنال نوشت: این سومین نظرسنجی متوالی است که در آن، مدیریت اقتصادی ترامپ مورد پذیرش اکثریت آمریکایی ها بوده است. در نظرسنجی آوریل 2017 میلادی 46 درصد گفتند که مدیریت اقتصادی ترامپ را قبول ندارند و میزان پذیرش عملکرد اقتصادی ترامپ فقط 44 درصد بود.

این رسانه آمریکایی نوشت: پذیرش عملکرد اقتصادی ترامپ فرصتی برای او و مشاوران سیاسی اش است که به دنبال برنامه ریزی برای ورود دوباره به رقابت های انتخاباتی هستند. 

این کمپین انتخاباتی در بحبوحه شناسایی نه فقط حامیانی جدید است که ممکن است در عرصه انتخابات شرکت یابند بلکه رای دهندگان احتمالی را هدف قرار می دهد که ممکن است بواسطه کارنامه ترامپ ترغیب به رای دادن مجدد به او شوند. 

به نوشته وال استریت ژورنال، با وجود اختلافات شدید موافقان و مخالفان ترامپ درباره عملکرد سیاسی او، نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که به رغم مخالفت با عملکرد کلی ترامپ به عنوان رئیس جمهور، این اختلافات در حوزه عملکرد وی در توسعه اقتصادی کمرنگ تر است.

این نتایج همچنین گویای آن است که آمریکایی ها عمدتا علاقه مند به تمایز قائل شدن بین عملکرد کلی رئیس جمهور با رویکرد او در مدیریت اقتصادی هستند. 

این گزارش خاطرنشان کرده که دستمزدها 3.2 درصد نسبت به سال قبل در هر دو ماه گذشته افزایش یافته و نرخ بیکاری بر اساس آمار روز جمعه به پایین ترین سطح در 50 سال گذشته رسیده است.

بر اساس این نتایج، یکی از بیشترین اختلافات درباره عملکرد کلی ترامپ و عملکرد او در مدیریت اقتصادی اختلاف نظری 10 درصدی نزد افراد مستقل بود. 

این گروه از رای دهندگان به خود نامزد انتخابات بیشتر از حزبی که به آن تعلق دارد، اهمیت می دهند. 

38 درصد آنها گفته اند که ترامپ را قبول دارند و 48 درصد نحوه مدیریت اقتصادی ترامپ را قبول دارند. 

مخالفت با عملکرد ترامپ در بین افراد مستقل در نظرسنجی جدید 55 درصد بود که در مقایسه با سپتامبر 2017 میلادی (48 درصد) افزایش نشان می دهد. 

در همین حال، در همین دوره زمانی میزان پذیرش عملکرد اقتصاد او افزایش 9 درصدی را نسبت به نظرسنجی های قبلی (به میزان 39 درصد) داشته است. 

بیشترین اختلافات درباره عملکرد کلی ترامپ و مدیریت اقتصادی او به هسپانیک تبارها (آمریکایی های اسپانیایی تبار) مربوط می شود. 

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید، 41 درصد از هسپانیک تبارها مدیریت اقتصادی ترامپ را قبول دارند و 29 درصد عملکرد کلی شغلی او را می پذیرند. 

وال استریت ژورنال نوشت: کاخ سفید به دنبال کنترل آن چیزی است که مشاوران کاخ سفید دو تهدید جدی اقتصادی قلمداد می کنند: جنگ تجاری با چین که به آرامی در حال شکل گیری است و افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو یا بانک مرکزی آمریکا.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا به تازگی در بازگشت از سفر به چین به خبرنگاران گفت که مذاکرات تجاری با این کشور در حال پیشرفت است و این هفته می تواند به پایان برسد. 

مقام های دولت آمریکا نیز می گویند که ترامپ به دنبال نامزدی برای دو پست خالی هیات مدیره فدرال رزرو است که با اهداف رئیس جمهور برای پایین نگهداشتن نرخ بهره همسو هستند. 

این نظرسنجی نشان داد که اندکی تغییر در نظرات مردم در قبال ترامپ، در بحبوحه توجه شدید رسانه ها به گزارش سانسور شده «رابرت مولر» درباره نفوذ روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا حاصل آمده است.

این نظرسنجی در بازه زمانی 28 آوریل تا اول مه (8 تا 11 اردیبهشت) انجام شد و در واقع اولین نظرسنجی بعد از انتشار گزارش مولر در 18 آوریل (29 فروردین) است. 

میزان مقبولیت عملکرد شغلی ترامپ در مقایسه با ماه مارس، سه درصد افزایش داشته است. 

حدود 29 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که گزارش مولر نشان داد که ترامپ مرتکب اشتباه شده است. در نظرسنجی مشترک ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در ماه مارس نیز که مردم فقط از یک گزارش چهار صفحه ای نوشته شده توسط ویلیام بار دادستان، از نتایج گزارش مولر مطلع بودند همین درصد از مردم معتقد بودند که ترامپ اشتباه کرده است. 

دیدگاه های مردم درقبال گام های بعدی کنگره در مقایسه با نظرسنجی قبلی نیز تفاوت چندانی نکرده است. 

حدود 17 درصد گفتند که شواهد کافی برای کنگره وجود دارد که جلسات استیضاح را آغاز کند. 

31 درصد در مقابل گفتند که کنگره باید به تحقیقات برای برگزاری جلسات احتمالی استیضاح در آینده ادامه دهد. 

این در حالیست که 48 درصد گفتند که کنگره باید به ترامپ اجازه بدهد که دوره ریاست جمهوری خود را به پایان برساند.

این نظرسنجی با مشارکت 900 نفر از افراد بزرگسال و با ضریب خطای مثبت و منفی 3.27 درصد انجام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید