مخالفت 65 درصد آمریکایی‌ها با استیضاح ترامپ

کدخبر: ۲۸۱۳۲۹
اقتصادنیوز: براساس نتایج نظرسنجی اخیر دو سوم از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که دموکرات‌ها نباید روند استیضاح علیه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را آغاز کنند و اکثریت رای‌دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که ورق تحقیقات روسیه را برگردانند و از آن بگذرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری هیل نوشت، بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی اخیر Harvard CAPS/Harris Poll، دو سوم از رای‌دهندگان (۶۵ درصد) در این نظرسنجی مخالف روند استیضاح دونالد ترامپ هستند. در همین راستا اکثریت رای‌دهندگان دموکرات یعنی ۵۶ درصد موافق استیضاح بوده و تنها ۳۲ درصد از طرفداران مستقل‌ها و ۱۴ درصد از جمهوری‌خواهان خواهان آغاز این روند هستند.

همچنین ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که ورق تحقیقات روسیه برگردانده شود و از آن بگذرند. ۶۰ درصد از این رای‌دهندگان مستقل‌ها بودند.

با این حال دوسوم از طرفداران دموکرات‌ها اعلام کردند که خواهان تحقیقات بیشتر در این باره هستند.

از سوی دیگر براساس این نظرسنجی، استیضاح چهارمین مساله در لیست اولویت مدنظر رای‌دهندگان برای مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد. در ابتدا وضعیت پناهجویان و مهاجران، بهبود اقتصاد و تقویت خدمات‌درمانی اوباماکر قرار دارد.

رییس این پایگاه نظرسنجی اعلام کرد: براساس نتایج به دست آمده به نظر می‌آید که دیگر مساله استیضاح به عنوان یک تهدید واقعی در دولت ترامپ به پایان رسیده است.

همچنین ۴۵ درصد از رای‌دهندگان درباره تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کردند که آنها موافق نتایج این تحقیقات مبنی بر این‌که شواهدی درباره تبانی وجود ندارد، هستند و ۳۵ درصد اعلام کردند که معتقدند، مولر شواهدی مبنی بر تبانی پیدا کرده است.

در کل سه‌چهارم رای‌دهندگان یعنی ۷۶ درصد اعلام کردند: نتایج تحقیقات مولر تاثیری بر نظرات آنها درباره تحقیقات روسیه ندارد.

در این نظرسنجی آنلاین ۱۵۳۶ نفر از ۳۰ آوریل تا یکم ماه مه ثبت‌نام کردند. ۳۷ درصد آنها طرفدار دموکرات، ۳۲ درصد جمهوری‌خواه و ۲۹ درصد مستقل بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید