انتقاد و هشدار پاپ نسبت به کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا

کدخبر: ۲۸۱۸۲۵
اقتصادنیوز:پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه، ۵ مه از رهبران کشورهای اروپایی خواست که نابرابری‌های ثروت و کاهش نرخ زاد و ولد را مورد توجه قرار دهند چرا که این موضوعات، بین کشورهای فقیر و غنی اروپایی، یک «پرده یخی» ایجاد کرده‌ است و باعث مهاجرت مردم از برخی کشورهای فقیر اروپایی شده است.
انتقاد و هشدار پاپ نسبت به کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورونیوز،پاپ فرانسیس این سخنان را در جریان سفر دو روزه خود به بلغارستان که نخستین سفر یک پاپ در ۱۷ سال گذشته به این کشور است، بیان کرد.

وی در سخنان خود به «زمستان جمعیت» در اروپا اشاره کرد و گفت: « بلغارستان مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی باید روی موضوعی که تنها می‌توانیم آن را یک زمستان جدید نامید کار کند. این زمستان جمعیت مانند یک پرده یخی در بخش‌های وسیعی از اروپا فرو افتاده است.»

پاپ فرانسیس می‌گوید که کاهش نرخ زاد و ولد همراه با جریان مهاجرت داخلی، منجر به خالی از سکنه شدن بسیاری از روستاها و شهرها در کشورهای فقیر اروپایی شده است.

به نظر می‌رسد که پاپ فرانسیس در استفاده از واژه «پرده یخی» به عبارت مشهور وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق بریتانیا اشاره می‌کند که از تقسیم‌بندی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم با عنوان «پرده آهنی» یاد کرده بود. پاپ فرانسیس معتقد است که تقسیم‌بندی‌های جدید، چهره قاره اروپا را پاره پاره کرده است.

پاپ در این سخنان همچنین به مهاجرانی اشاره کرد که برای فرار از جنگ، درگیری و فقر وحشتناک در کشورهای خود، به مرزهای بلغارستان هجوم آورده‌اند تا به کشورهای ثروتمندتر در اروپا برسند.

بلغارستان در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا حداقل دستمزد را دارد به طوریکه این رقم تنها ۲۸۶ یورو در ماه است. همچنین این کشور به‌عنوان فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک