عضو کمیسیون امنیت ملی:

غنی‌سازی ادامه می‌یابد

کدخبر: ۲۸۱۸۴۱
اقتصادنیوز؛ حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این که آمریکا دو معافیت انتقال آب سنگین اراک به عمان و فرآوری اورانیوم ایران توسط روسیه را لغو کرد اما غنی سازی ما ادامه می یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «سید حسین نقوی حسینی» با یادآوری این که اقدامات آمریکا تاثیری در روند برنامه های اقتصادی و هسته ای ایران ندارد، افزود: آمریکایی ها همچنان به رفتارها و تصمیمات غیرقانونی و ناهنجار خود نسبت به ایران ادامه می دهند، ما در حوزه فعالیت های هسته ای با یک توافق بین المللی طرف هستیم نه با ایالات متحده آمریکا.

وی ادامه داد: کشورهای عضو توافق هسته ای نسبت به توافقات خود اعلام پایبندی کرده و بنابراین باید نسبت به اجرایی شدن مفاد آن هم اهتمام و همکاری کنند، لغو معافیت های برجام نمی تواند مانعی بر سر راه برنامه های هسته ای ایران ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص انتقال آب سنگین اراک به عمان و فرآوری اورانیوم ایران توسط روسیه تاکید کرد: اروپایی ها بارها پایبندی خود را به مفاد توافق برجام اعلام کرده و به همراه روسیه و چین از رفتارهای نامتعارف آمریکایی ها پیروی نمی کنند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در این زمینه توفیقی نخواهند داشت و ما برنامه های قانونی خود را همانند گذشته ادامه می دهیم.

وی یادآور شد: عمان تاکنون اعلام نکرده که در انتقال آب سنگین اراک از آمریکا تبعیت می کند، کانال تبادل و انتقال آب سنگین اراک بین ایران و عمان مبتنی بر یک توافق بین المللی همچنان مفتوح است و اروپایی ها نیز همراه دولت واشنگتن نیستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر عمان تحت فشارهای آمریکا و ملاحظات اقتصادی مانع انتقال آب سنگین اراک شود، طرف های دیگر برجام باید این موضوع را حل کنند و یکی از این پنج کشور جایگزین عمان شوند زیرا باید پاسخگوی تعهد خود باشند.

نقوی حسینی تاکید کرد: آمریکا معافیت سه تاسیسات، نیروگاه برق هسته ای بوشهر، غنی سازی فردو، مجتمع هسته ای در اراک و راکتور تحقیقاتی تهران را تمدید کردند که به نظرم در آینده نزدیک این معافیت ها را هم لغو می کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به این که ما آماده هر تصمیم و اقدام نامتوازن و نامتعارف ترامپ علیه ایران هستیم، از تصمیمات غیرعقلایی رییس جمهوری آمریکا غافلگیر نمی شویم و اطمینان داریم دشمن هیچ گاه موفق نمی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید