موج جدید بارش های بهاری در کشور

کدخبر: ۲۸۱۸۴۲
اقتصادنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز جمعه، بارش در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس خروجی مدل‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعد از ظهر امروز در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، یزد و کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

فردا با تداوم ناپایداری‌ها در مناطق ذکر شده و همچنین خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و دامنه‌های البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، سواحل خزر و بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز سه شنبه در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید با احتمال وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با کاهش ناپایداری‌ها در مناطق ذکر شده در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، و استان مرکزی نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

بعد از ظهر پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، بنابراین روز جمعه، بارش در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور شروع می‌شود که بارش‌ها در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و کردستان شدت بیشتری دارد.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۸ درجه خواهد بود

فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفته جاری ۲۹۴.۹ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۳۲.۴ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری ۱۲۲.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۸.۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۴۱.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و دوم سال زراعی متعلق به منطقه دانشگاه نازلو در استان آذربایجان غربی و منطقه کلات نادری در استان خراسان رضوی به میزان ۸.۸ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان ۴۲.۴ درجه سلسیوس میانگین سردترین منطقه شهر در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱.۵ درجه سلسیوس بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید