وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

شناسایی ۲۷۰۰ محله در کشور با اولویت سطح یک نوسازی بافت‌های فرسوده

کدخبر: ۲۸۱۸۷۷
اقتصادنیوز : وزیر راه و شهرسازی از شناسایی 2 هزار و 700 محله فرسوده در کشور خبر داد .

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران که در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: باید از شهرداری تهران برای برگزاری مسابقه بهره‌گیری از فضای آزاد شده در خلال انتقال راه‌آهن تبریز – تهران به زیر زمین قدردانی کرد. این شیوه برگزاری مسابقه عادلانه‌ترین شیوه انتخاب بهترین طرح برای فضاهای آزاد شده بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما در جهت بازآفرینی شهری برداشتن یک طرح و نقشه مصوب باید تمرکز کنیم. ساختمان‌های ناپایدار در شهرهای بزرگ و نزدیک گسل‌ها مخاطرات زیادی را برای شهروندان به همراه دارند. بر همین اساس باید برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب بیشتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: قطعاً اگر شورای شهر تهران از ظرفیت بیمه‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کند حرکت بسیار خوبی است تا برنامه ششم توسعه ۲۷۰۰ محله با اولویت سطح یک در کشور شناسایی شدند که باید به عنوان بافت‌های فرسوده نوسازی شوند. البته در نوسازی این بافت‌ها باید شرایط محلات نیز مدنظر قرار گیرد. امیدواریم در سال جاری همه ایده‌ها و اندیشه‌هایمان را اجرایی کنیم و با بهره‌گیری از همه مشوق‌ها شاهد رونق ساخت و ساز باشیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید